Alla inlägg under januari 2012

Av Grynisen - 28 januari 2012 14:27

Nu har vi precis ätit lite god mat jag och barnen. Jag gjorde kycklingfilé i ugn, med ett täcke av chilisås, curry och svartpeppar. Sen häller man på grädde och låter det puttra i ugnen en stund till. Serveras med ris, grymt gott :-)


Edwin som var på ett uselt humör innan åt som en häst och har sedan levererat ett riktigt trevligt humör *ler* Han behövde nog mammas goda mat *hihi* Fliz åt oxå massor, hon älskar verkligen denna maträtten. Whille som är "sås-allergisk" valde chickybits istället.


Nu efter maten är Edwin så nöjd. Han tittar på Stora Maskiner, så lugnt och fint. Tänk att ett tv-program kan vara så spännande och roligt :-) Edwin är riktigt trollbunden....


 


Nu är det lite eftermiddagslugn, eftersom Edwin är i avkopplat läge så tänker jag utnyttja det oxå *hihi* Sen får vi väl bygga lego och köra lite bilar. Micke är på Hälsomässan även idag, men han bör väl vara hemma runt kl 19 ikväll!!!

Av Grynisen - 27 januari 2012 17:45

I goa Marias blogg hittade jag denna lilla "utmaning" :-) Så varsågod, här kommer lite onödigt vetande om mig!!

VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?
Då var jag mammaledig med Whille som var drygt 9 månader. Jag jobbade varannan helg på IKEA för att dryga ut mammapengen!


VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN?

Bra fråga!? Jag var mammaledig med Edwin, men jobbade torsdagskvällar för att dryga ut mammapengen lite :-)


5 SNACKS DU GILLAR?

Ostbågar har blivit en last, galet gott :-) Choklad, speciellt Marabou Mjölkchoklad och Center. Finns även en annan supergod choklad  Cote d'or Bouchée. Supergoooda :-) Sen är popcorn oxå en hit, när jag bodde själv i mitt unga liv så åt jag popcorn till middag ibland *ASG*


5 SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?

Schlagernörd som jag är så kan jag de flesta låtar som hamnar 10 i topp varje år *HAHA* Sjunger och skrålar som fasen, men mest i bilen hihi


5 SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?

Lösa våra lån, göra oss skuldfria och sen leva riktigt gott. Resa och njuta ännu mera av livet :-) Unna mina nära och kära lite extra, trygga framtiden lite extra för våra barn, bygga en stor härlig pool på tomten


5 SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG ELLER KÖPA?

Leopardkläder *fnissar*,  hudfärgade underkläder ;-),träskor, tantkappan, stringbikini (nog snällast mot alla hahaha)


5 SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?

Vara med familjen, resa, shoppa, träffa vänner, surfa på internet ;-)


5 FAVORITLEKSAKER?

Min Iphone, min dator, min Kitchen Aid assistent, hmmm har inga fler leksaker juu


5 PERSONER JAG VILL SE GÖRA DENNA UTMANING:


Alla som vill helt enkelt...


 



Av Grynisen - 27 januari 2012 17:01

Fredag, härligt :-)


Men det blir ingen vanlig fredagskväll. Micke jobbar på Hälsomässan i Göteborg så han är hemma först vid kl 21. Lite trist... Men jag har ju Edwin och Fliz hemma, Whille ska på disco så jag hämtar honom vid kl 21.


 

Mickes "kryp-in" på Hälsomässan


Jag och Fliz ska kolla på The Voice, äta vitlöksbröd, dricka Cola och sen mumsa godis :-D Vi ska tända massa ljus och sen mysa under varsin filt *ler* Då är planen oxå att Edwin sover hihi

Av Grynisen - 25 januari 2012 18:14

Men hallåååå....


Hur blöt ska en mamma bli när hon sitter en bit ifrån badkaret för att hålla kolla på sin busunge :-)


Ja vi kan väl säga så här, golvet var blött, det skvätte i mitt ansikte, tightsen var blöta...


BLÖTT BLÖTT BLÖTT


 

I de lugnaste vatten...


 

Barnet blir totalt galet *fnissar*


 

Visst skvätter det *HAHAHA*


Nu är Edwin färdigbadad iaf, och jag med ;-)


Nu är det Bollibompa-mys och sen sova för lillemannens del iaf *ler*

Av Grynisen - 25 januari 2012 17:02

Idag åt vi alla middag tillsammans, händer ju inte så ofta med tanke på att Micke jobbar många eftermiddagar och kvällar. Det var lite skönt att vi fick en sånn dag denna veckan iaf :-) Jag gjorde tacopaj till middag. Den blev helt ok, kunde varit lite mer "fräs" i den (kryddstark) men eftersom Fliz och Edwin oxå skulle ha så får man vara lite mer snäll.


 

Tacopaj


Whille åt hamburgare, taco-smaken är inte hans grej... Han tokvägrar att smaka tom *ler*


Nu har Micke åkt iväg igen, in till Nordstan i Göteborg  för att förbereda inför Hälsomässan som startar imorgon. Micke kommer göra reklam för sitt företag, erbjuda prova-på-massage och prata för sig... Där kommer han att "bo" till söndag kväll, så något fredagsmys och helgmys med honom kommer vi inte ha! Därför kändes det lite extra skönt att vi fick middagen tillsammans idag!!


När Micke kom hem förut fick jag en liten present. Det var BodyShops nya doft, Chocomania, i bodylotion. Jag älskar ju sånt :-) Den luktade verkligen jättegott, en svag kakaodoft med en behaglig parfymton.


 

Alltid trevligt med överraskningar :-D


Nu är det dax för Edwin att få ett gott bad. Sen välling och sova (hoppas jag) Sen laddar jag och de stora barnen för Mästerkocken klockan 20!!!

Av Grynisen - 25 januari 2012 09:30

Det är -6 grader ute och krispigt även idag. Snön är vackert vit och det ser ut att bli en kall men fin dag :-)


För en stund sen lämnade jag alla barn. Jag körde Whille och Fliz till skolan, sen vidare mot dagis (ja jag säger dagis trots att det heter Förskola)


Edwin skuttade och sprang glatt mot dagis, härligt att se :-)


    

När vi åker bil till dagis så tar jag aldrig på Edwin overallen. Då kör vi istället världens goaste fleecedress som är köpt i Ullared. Dressen är jättemjuk, varm och mysig. Edwin ser ut som en nalle i den *fnissar*

Av Grynisen - 24 januari 2012 12:16

Riktigt kallt ute idag, ja iaf för Göteborg. När jag gick upp imorse så var det -9,2 grader *brrrr* Riktigt ruggigt :-(


Men det är vackert ute.... Solen skiner, blå himmel och vackert vintervitt


 


Om en stund ska jag hämta Edwin som är på dagis. Själv är jag hemma, försöker pussla ihop mig själv och fixa lite så att saker blir bättre. Tids nog kommer det nog bli så :-)


Senare i eftermiddag ska vi iväg och kolla Whilles fötter hos en kollega till Micke. Whille haltar, han har skadat fötterna flera gånger i fotbollen och numera vill han inte träna pga att det gör ont. Så idag ska en ortoped kika på fötterna för att antagligen rekommendera oss vidare...


Nu ska jag fortsätta med mitt te, Mammas Mirakel så klart ;-)



Av Grynisen - 23 januari 2012 17:31

Jag ligger i soffan och tittar på Edwin när han leker....


Han leker så fint och är så nöjd med sina bilar :-)


 

Massor med bilar parkerade i soffan


Sen kom Edwin på ett sätt till som man kan leka med bilar *ler*


 

Mitt Iphone-skydd + en bil... Det funkar som telefon det med *HAHA*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards