Alla inlägg under mars 2011

Av Grynisen - 8 mars 2011 21:04

Från att ha tagit två steg för en vecka sen, så utökas stegen enormt varje dag :-) Det är från två steg och till ca åtta-nio steg nu. Edwin är inte rädd för att släppa och ta några steg. Han släpper soffan, soffbordet, köksskåpen eller nått annat som är tryggt och stapplar sött framåt. Ibland når Edwin sitt mål, ibland sätter han sig för att sedan krypa vidare...

 

Så snart får det bli skohandling :-) Ett par fina Nike-skor tror jag, sportiga skor vill jag köpa iaf!!! Det är så jäkla fint med ett par sportskor på en liten kille, ja även tjejer så klart.

 

  

 

Något som Edwin oxå blivit en hejare på är att vinka *ler* Han vinkar så fort någon öppnar dörren och kommer hem, vinkar när man säger hejdå. Det märks även att Edwin förstår mycket. När jag säger olika saker som tex:

 

Ska vi göra välling?

 

Var är bollen?

 

Ska vi bada?

 

Är du hungrig?

 

Då märker jag på Edwin att han förstår. Bollen hämtar han oftast, när vi pratar välling så kopplar han ofta det med mys och vila vilket då gör att han skrattar och gosar i min famn tills vällingen är klar.

 

Edwin är väldigt social, men är lite tillbakadragen mot vissa människor. Det är oftast män som får Edwin blyg och osäker, då vill han helst upp i min famn för att gömma sig lite :-)

 

Som sagt, listan kan bli lång, men det händer väldigt mycket utveckling nu. Underbart härligt att se... :-D

Av Grynisen - 8 mars 2011 18:59

I lördags var jag ju fantastiskt nog feberfri så vi kunde ha kalas. Snuvan var ju kvar men det funkade ju ändå.

 

Igår var nästan snuvan oxå borta *skönt* Men inatt kom omgång två av snuvans attack :-( Min näsan är helt söndertorkad av näsdukar, mitt vänsta öga rinner som niagarafallet, ja även näsan droppar som en kran....

 

FAN!

 

Det är inte rättvist det där.... Det räckte med förra veckan känner jag. Jaja, det går väl över snart IGEN hoppas jag. Imorgon är det ny dag och kanske det känns mycket bättre då :-D

Av Grynisen - 6 mars 2011 19:51

Nu, eller ett tag faktiskt, så har jag velat köpa ny vagn till Edwin. Jag vill ha en lite smidigare vagn. Edwin blir ju större och större och vagnen vi har (Emmaljunga Edge med Sportchassi) kommer ju inte användas lika mycket.

 

Så nu ikväll satt jag och spanade runt lite i cyber. Jag letade faktiskt efter en liknande Carena-vagn som jag hade till Whille när han var liten. Tyvärr verkar inte den modellen finnas kvar :-( Men jag hittade en intressant hos Emmaljunga som heter Scooter 2.0. Den ser ut att ha det som jag vill att vagnen ska ha :-)

 

  

Jag får ta och åka iväg för att titta på vagnen någon dag efter jobbet. Sen får jag ta och fräscha iordning vagnen vi har hemma och sen ut med den på Blocket :-)

 

Shopping är ALLTID roligt *fnissar*

Av Grynisen - 5 mars 2011 09:15


Nu har jag fått hem ett nytt paket från Buzzador!

 

Denna gången är det Edwin och hans kompisar som ska bli testpiloter för Frutti Smoothie från Nestlé. Det är två olika smoothies,

 

Frukter mosade i  persika/banan:
1 äpple, 1 liten persika, ½ banan

 

Frukter mosade i mango/ananas/banan:
1 äpple, ½ banan, 2 skivor ananas, 1/6 mango

 

  

 

Det ska bli kul att se hur Edwin hanterar sugrör. Personligen tror jag inte att han kommer på knepet ;-)

 

Vill du oxå bli en buzzador?

 

Som Buzzador får du utan kostnad testa nya produkter och tjänster.

Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.

När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det via mail.

 

Du går in via denna länken och följer instruktionerna, samtidigt får jag lite poäng eftersom jag då bjudit in dig :-) (Mitt buzz-namn är Grynisen)

Av Grynisen - 4 mars 2011 21:15

Min yngsta lillasyster, Linnéa,  ja hela 17 år yngre, har ett projekt i skolan med några kompisar. De gör handgjorda läderarmband, både till killar och tjejer! Mycket prisvärt :-D

 

Gå in och kika på D´Smyck, just nu får alla som beställer armband även en goodiebag värd 200 kr :-) Bara det gör det ju värt att beställa, eller hur ;-)

 

Mina favoriter är:

 

  

LINIA

  

VANISH

Av Grynisen - 4 mars 2011 19:46

Underbara ljus, alltså vårens nyheter är här och de luktar helt underbart....

 

ALLA FYRA!


  

Nyheterna står prydligt på jobbet 

 

Fluffy Towel: Den luktar underbart som en nytvättad handduk, så som den även heter... Underbart god. Gillar man Clean Cotton så gillar man denna :-)

 

Pink Sands: En mjuk god doft med frisk citrus, söta blommor och kryddig vanilj.

 

Bahamas Breeze: Det finns en sval sommarfräschör i denna tropiska blandning av ananas, grapefrukt och mango.

 

French Lavender: Luktar precis som lavenderpåsarna som man gjorde i slöjden som liten

 

Jag MÅSTE köpa alla fyra, men favoriten blir nog Fluffy Towel :-)

Av Grynisen - 4 mars 2011 19:38

Ja men vad trött jag blir. Idag är det tredje dagen med feber och galen snuva *inte gilla*

 

Åkte till jobbet imorse, redig som jag är, men dryga timmen senare satt jag i bilen på väg hem igen :-) Det var liksom ingen idé att jobba med näsa som ger mig andnöd och tårar som rinner pga nysningar!

 

Väl hemma stupade jag i säng och låg och halvsov i drygt två timmar. Därefter, med 38,8 grader i kroppen,  så stekte jag två kycklingar i ugnen + bakade två kakor. Imorgon är det ju tänkt att vi ska ha kalas för Edwin... Jag är envis, o ja *hihi*

 

Nu har jag blivit kompis med Ipren ikväll så det känns relativt bra nu. Imorgon hoppas jag att jag vaknar pigg och kry igen ;-)

Av Grynisen - 2 mars 2011 17:27


GRATTIS ÄLSKADE EDWIN

 

Idag är det din födelsedag!!!!

 

  

Första mötet mellan mig och Edwin som då var 3 timmar och 22 minuter ung

 

  

Edwin idag på morgonen med en av presenterna!

 

Födelsedagen har firats lite grann idag. Det har varit paketöppning på morgonen och eftermiddagen. Tanken var att fira med tårta och lite mys nu i eftermiddag, men så blev det inte. Jag kom hem från jobbet med feber och dum snuva :-(

 

Men men, en Ipren senare så funkar det ganska bra ändå!!!! Men tårtan uteblev. Kalas blir det på lördag :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards