Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Sommarlovet är slut

Av Grynisen - 17 augusti 2011 21:11

Idag var det sista sommarlovsdagen för Whille och Fliz. Imorgon är det skolstart i årskurs tre och fyra för kidsen :-)


Båda barnen kommer få nya lärare, och Fliz kommer även få sju nya klasskamrater. Detta pga att de har gjort nya klasser av Fliz klass. Det är en klass från en annan skola i närheten som fått flytta till denna skola.


Men Fliz ser fram emot det, hon hoppas hitta någon ny bra kompis :-) Hoppas jag med!!!


Jag är ledig imorgon förmiddag så jag och Edwin följer med till skola på morgonen och möter även upp när de slutar vid halv tolv. Det blir ju bara tre timmar skola, lagom start :-D


Så nu kan vi väl säga, välkommen hösten *fnissar* För någon mer sommar här i Sverige blir det nog inte i år!!! Nu är det istället fokus på skola, inskolning dagis, julplanering på jobbet och Mickes massageskola :-)


Men först nedräkning, sju dagar kvar till vår lilla semester i Side *njuta massor*


 
 
Ingen bild

Molly

17 augusti 2011 21:34

Så spännande för barnen! Och kul med lite nya klasskompisar, skönt ändå att inte ALLA är nya :) Visst kan det väl vara skönt när vardagen är igång igen med rutiner osv men jag hade nog mer än gärna kunnat tänka mig att vara ledig MYCKET längre *latis-Malin*. Då är vi ju utomlands nästan samtidigt, synd att vi inte valde samma ställe ;) Hoppas att ni får en underbar semester (det tänker vi ha)! Kramar i mängder <3

Grynisen

17 augusti 2011 21:43

Visst är det härligt att vara ledig, håller med om att det hade varit så gött att bara vara ett tag till :-)

När åker ni? Nästa gång får vi väl tajma resorna hihi

Ha en kanonresa ni med för självklart kommer vi oxå ha det

 
Ingen bild

Molly

19 augusti 2011 13:48

Vi åker den 25:e :) Kraaaam!

 
Jessica

Jessica

20 augusti 2011 07:49

Åh vad härligt att eran Turkiet-resa närmar sig.
Särskilt nu när hösten definitivt anlänt till Sverige :-))
Trots att jag nyss varit iväg är jag nästan "avis" på dig och Malin, hade inte tackat nej till att åka igen *fnissar* :D

Hoppas det går bra för Whille och Fliz i skolan med både nya lärare och klasskompisar :)
Här är det skolstart på måndag, allt som vanligt för P men för H blir allt nytt-högstadietjejen :-)

Ha en jätte mysig helg finaste du <3

Puss o kram!

http://jezza.se

Grynisen

20 augusti 2011 08:03

Ja det ska bli så skönt att komma iväg, släppa vardagen och bara få vara. Äta god mat, dricka drinkar och shoppa :-D

Det har gått bra för både Whille och Fliz. Så jag hoppas det fortsätter lika bra framöver :-)

Stort lycka till när H intar högstadiet *minns själv* och självklart till P oxå!!

Puss o kram fina du

 
Jessica

Jessica

20 augusti 2011 15:08

Pssssst!
Glöm inte prova den "däringa" screwdrivern i baren, det är grejer det *fnissar* :D

<3<3<3

http://jezza.se

Grynisen

20 augusti 2011 19:47

HAHAHA är den som sprit med liiiiite bob-saft dåå???? *fnissar massor*

PUSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards