Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Tandvärk

Av Grynisen - 15 april 2011 21:29

Första gången jag har riktig tandvärk, och jag lovar, det gör JÄTTEONT!!!! Självklart finns det säkert 100 gånger värre tandvärk, men den här är inte rolig :-(


Det ilar, värker upp i huvudet och ner i underkäken, pulserar och finns där i bakgrunden hela tiden. Emellanåt försvinner den, men visar sig tydligt med värk och ilande när den är tebax.


 


Igår fick jag akupunktur av Micke. Det hjälpte faktiskt :-) Jag kunde sova på natten utan någon värk, men sen idag under dagen och kvällen så har den kommit och gått.


Frågan är hur länge jag står ut!? Är ju jäkligt smärttålig, men det finns ju en gräns även för mig...


Får väl beställa en tid hos tandläkaren, ringer väl på måndag. Det jag har minst lust med är kostnaden *sucka* Otroligt omotiverat.... men jag har väl inget val!


 




 
 
Jessica

Jessica

15 april 2011 22:08

Usch vännen, om du visste vad jag lider med dig!
Efter den tandvärken jag gick igenom vid nyår så vet jag hur hemskt det är :(
Jag är oxå jäkligt smärttålig men just tandvärk, det går liksom inte "värja" sig emot *ryser*

Hade du bara bott närmare skulle jag sprungit över med mina tabletter, fick ju extra starka som faktiskt tog bort smärtan tillslut för mig under ett par timmar i taget.
Alvedon/ipren fungerade i början på mig men tillslut så fanns ingen hjälp där heller.

Tandläkaren blir ju ett måste tillslut, för man står ju inte ut hur länge som helst.
Men det är vidriga pengar :( har svårt att förstå att tandläkaren är så dyr, det borde finnas ett bättre högkostnadsskydd *muttrar*

*fniss* Nu spann jag på här ;)
Hoppas du tar dig igenom helgen, annars får du drikca extra mycket vin imorgon *blinkar sött*

Tänker på dig och skickar massor med KRAMAR <3

http://jezza.se

Grynisen

15 april 2011 23:06

JA usch ja, jag minns hur ont du hade :-( Tyckte såååå synd om dig. Jag är verkligen inte i det stadiet än, men rädslan finns ju att det ska bli så över en natt eller några timmar *suck*

Håller med dig om ett högkostnadsskydd. TÄnk vad många som hade kunnat sköta sina tänder. Idag är det ju en lyxfråga :-(

Vin kan ju funka... får testa det, annars finns det ju sprit oxå *haha*

Puss o nattis

 
Lillsis

Lillsis

16 april 2011 09:50

Usch stackare :-(

Jag har tid hos tandläkaren på tisdag, och jag vill absolut inte gå, hatar tandläkaren. Du kan ju ta min tid ;-)

http://linia.bloggplatsen.se

Grynisen

16 april 2011 10:14

Mmmm visst är det trist!!!

Var glad att du inte behöver betala än, svindyrt :-(

 
Jessica

Jessica

16 april 2011 11:29

*fnissar*
Du får blanda dig en riktigt "raggargrogg" ikväll ;) *kommer förbi och fixar en åt dig* :D

Puss sötis!

http://jezza.se

Grynisen

16 april 2011 11:41

Ja du måste visa mig hur en "raggargrogg" blandas *HAHA*

Du är såå välkommen :-D

Puss

 
Ingen bild

Molly

17 april 2011 22:10

Gumman, hur går det med tandvärken???
Men jag håller med Jezz, en rejäl raggargrogg är vad du behöver ;) Antar att hon menar Explorer och apelsinjuice??? *skrattar* Puss på dig! <3

Grynisen

18 april 2011 19:11

Hihi ja en sådan är kanske läge att prova ;-)

Tanden finns, har svårt att tugga men det värker inget idag. Men jag MÅSTE boka tid, har insett det...

Tack för omtanken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards