Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Tiden räcker inte till

Av Grynisen - 8 april 2011 22:43

Fredag kväll igen... det var ju måndag alldeles nyss!!!


Jag jobbar ändå bara halvtid, men jag känner att det är massor jag inte hinner att göra. Ja t ex att blogga :-(


För några år sen bloggade jag flera gånger om dagen, hade ca 200-300 besökare varje dag :-) Idag, vilken skillnad *skrattar* Men jag bloggar för min egen skull så klart, men samtidigt är det roligt när man får kommentarer och det syns att folk tittar in :-)


Nog om det...


Jobbet *suckar lite* Jag saknar min närmsta arbetskamrat, JÄTTEMYCKET! Hon har precis fått barn och kommer säkert inte tillbaka förän nästa höst. Det är ju JÄTTELÅNGT kvar *suckar mera* Dessutom har en annan tjej fått vikariat så länge, och hon är USCH... Hon skapar sådan otrevlig stämning, är otroligt bossig och håller mig utanför väldigt mycket :-(


Det är riktigt trist... Jag har tidigare varit otroligt involverad i det mesta (med min kollega som nu är mammaledig), vi har gjort inköp tillsammans, träffat leverantörer osv. Nu känner jag mig nästan som en praktikant :-( Skittrist...


Jag är inte den enda som reagerat på stämningen på jobbet... fler och fler öppnar munnen och kommenterar.


Nåja, en liten rolig bild mitt i allt gnäll :-)


 

Detta låg i tvättmaskinen när jag skulle tvätta igår *skrattar* Behöver jag nämna namnet på den jag "tror" det är ;-)

 
 
Ingen bild

Molly

9 april 2011 14:35

Hej! Känner mig lite träffad, kommenterar ju nästan aldrig här... Beror på att jag oftast går in från jobbet och då "hinner" jag ju egentligen inte ;) Men jag är här och läser *förlåt*.
Trist med nya kollegan!! Jag vet precis hur det är att sakna sin närmsta kollega, jag hade ett otroligt bra samarbete med en tjej på mitt gamla jobb. Saknar henne ibland så att det gör ont :( Men det där att hon håller dig utanför, det är verkligen INTE okej!! Du kanske måste säga ifrån, är hon någon slags chef eller ansvarig? Är du på en "lägre" nivå än henne? Det är trots allt ett år vi talar om, då kan du inte ha det så!! För övrigt vill jag bara säga, Edwin är ju bara för go´, vilken liten busunge med flaskorna/skorna i tvättmaskinen! *skrattar*. Kram på er <3

Grynisen

9 april 2011 17:56

Hej söta!! DU ska INTE känna dig träffad, absolut inte!

Menar mest att min blogg har blivit trist, tappar man massa läsare så finns det en anledning!!!

Men som sagt, bloggen är ju för min egen del ;-)

Min numera närmaste kollega har väl ett lite större ansvar. Men med min mammalediga kollega så delade vi allt, vi var ett team! Jag saknar henne oxå så det gör ont, förstår precis vad du menar....

Tack för dina goa ord

Puss o kramom

 
Jessica

Jessica

9 april 2011 20:35

Hej gumman!
Jag måste säga att jag tycker ändå du är så himla duktig på att blogga, du skriver alltid så mysiga inlägg och man hör verkligen Johanna i dem :-)
Men jag förstår ändå vad du menar med dina ord, jag var en mycket mer "frenetisk" bloggare förr,
och jag kan sakna det massor!
Känner även att jag tappat så många läsare iom låsningen.Den var förvisso nödvändig men det är ju eg inte därför man bloggar på ngt sätt.
Det är ju i första hand för sin egen skull,
men samtidigt så är det något visst med kontakterna/kommentarerna man får via bloggen.
Jag menar, utan den hade jag aldrig träffat dig, eller "sprungit" på Molly igen *HEMSKA TANKE* :-)
Världens finaste tjejer liksom <3

Men du, fasen vad tråkigt med din "nya" kollega :(
Får alldeles ont i hjärtat för din skull.
Jag hoppas innerligt att du kan få någon slags ordning på det!!!!
För som Molly säger, så kan du inte ha det i ett år vännen!!!!

Och Edwin *skrattar* Underbara unge :-)

Puss o kram i massor <3<3<3

http://Jezza.se

Grynisen

9 april 2011 20:50

Ja men visst är det lite speciellt med personerna som följer en *ler* Jag känner ju samma med dig och Molly :-D

Nya kollegan är pest... Fasar för hösten när jag ev måste jobba 100% igen :-( Nu när jag bara jobbar 50% så försöker jag ju bara glömma jobbet när jag går därifrån *sucka*

Tack båda två för era gulliga ord

PUSS PÅ ER

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards