Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Fullfart på hemmaplan

Av Grynisen - 17 mars 2011 10:12

Torsdag = Jobba kvällen = Ledig förmiddag!!!

 

Men "ledig förmiddag" är ju synd att säga :-) Det gäller ju att vara så effektiv som möjligt. Varje torsdag brukar jag ju ha någon form av projekt, handla, städa, slänga skräp på tippen osv. Idag är det städning!!!

 

Dagen började tidigt som vanligt, Edwin vaknade 5.40 (ovanligt va!?) Men han fick snällt ligga kvar i sängen och mysa, fast mysa är det ju synd att kalla det när man kryper, slänger sig, pratar och är allmänt jobbig mot sin mamma. Så klockan 6.25 gick vi upp.

 

Då ställde jag mig och stekte ägg och bacon som Fliz hade beställt till frukost. Det är ju inte varje dag man lagar mat så tidigt *skrattar* Men jag gör det mesta för att Fliz ska äta, vilket hon har väldigt svårt för ofta. Äter hon inte så får hon ont i sin mage, vilket förekommer allt för ofta... Ni som läst min blogg länge vet att Fliz har haft problem med sin mage i många år.... :-( Dock läkarutredningar utan resultat.

 

När frukosten var fixad så kördes tvättmaskinen igång, min trogna vän :-) Sen kom städkänslorna igång, så dammsugan fick jobba rejält medans Edwin busade och slängde ut saker överallt *sucka*

 

Det roliga är att han har kommit på att man kan öppna skåpen i köket, lagom kul. Jag vill däremot inte sätta massa barnlås överallt så jag försöker lära honom vilka skåp han får öppna. Sen gäller det ju även att markera vad som inte är ok osv... Det funkar ganska bra!

 

MEN, att städa och plocka, medans Edwin-hjälpreda gärna plockar ut ur skåpen som jag precis plockat in är så där kul ;-) det blir ju ett evighetsjobb!!!

 

Det har iaf blivit en hel del gjort:

 

  • Dammat nedervåningen
  • Dammsugat
  • Torkat golvet
  • Kört tre maskiner tvätt
  • Kört diskmaskinen
  • Duschat blommorna

  

Eftersom det är lite vår i luften, dock kallt idag med noll grader, så har jag öppnat fönstret pyttelitet i vardagsrummet och badrummet. Lite frisk och härlig luft behövs, ut med vinterångorna och in med nytt och fräscht :-)

 

Nu sover Edwin och jag hoppas han sover någon timma till. Själv njuter jag av en kopp te, en smörgås och meningslös tv :-) Riktigt skönt!!!

 

 

 
 
Ingen bild

Molly

17 mars 2011 21:22

Guuud, vad du är duktig! Energi som få, är det LCHF:s förtjänst tro??
Du är välkommen hem till mig, skulle behöva få lite fönster putsade ;)
Kramar

Grynisen

17 mars 2011 21:46

Hihi ingen aning vad det är som gör det, snarare fettodieten nu kanske :-)

Tappade LCHF-orken lite, glömde ju äta pga att jag alltid var mätt. Äter man inte så går man ju inte ner *morra* Men nya tag snart igen så hoppas jag på resultat!!!

Så klart jag kommer till smålands skogar för lite fönsterputsning. En liten sväng om ju *fnissar*

Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards