Alla inlägg under juli 2010

Av Grynisen - 22 juli 2010 19:39

Tänk vad lycklig man kan bli av en ny pryl, ja inte vilken pryl som helst så klart... En ny mobil, en till Micke och en till Whille :-)

 

Micke har tjatat i några veckor nu om att han MÅSTE ha ny mobil, oj oj oj, hans numera gamla mobil är inte bra längre. Ännu sämre blev den när det visade sig att svågern köpt den nya Sony Ericsson X10 Mini PRO. Såg verkligen avundsjukan hos Micke *HAHA*

 

Men idag fick han köpt sig en ny *LYCKA*  Vilken lycklig man jag har nu *ler*

 

  

 

Whille fick oxå en ny mobil idag, lyckliga unge *ler* När han fyllde år i april så fick han ju en av våra gamla mobiler, Sony Ericsson K800i. Vi lovade då att om han sköter sin mobil ordentligt och inte glömmer den, tappar den, ringer upp pengarna direkt osv så skulle han få en ny senare i år.

 

Whille har verkligen visat sig exemplarisk. Han är jätteduktig och ekonomisk, slarvar inget alls faktiskt. Så idag fick han ÄNTLIGEN sin nya mobil, en Sony Ericsson W995.

 

  

 

Hans redan stora blåa ögon blev helt enorma, ögonen glittrade av lycka *ler*  Nu ska det laddas låtar, se på film och fixas. Han har lite att göra om man säger så :-)

 

Själv går jag här med min rosa mobil som jag inte vill ha längre. Jag kan oxå byta till en ny men jag vet inte till vilken än. Är sugen på både Iphone och Xperia, Apple eller Android det är frågan...

 

Jag avvaktar väl lite till så får vi se vad det blir för mobil till mig!!!

Av Grynisen - 21 juli 2010 21:34

Solen och värmen har varit med oss även idag, underbart. Efter att Micke hade jobbat förmiddagen så åkte vi allihop till sjön som ligger ca 10 minuter härifrån.  Vi köpte med lite bullar och struntade i maten, det skulle vi INTE ha gjort *fnissar*


Whille, den ständigt hungrige mannen blev såååå besviken. Inte ens bullar tröstade honom, nä han ville ha varm mat (lik sin mamma).


Vi träffade även på barnens faster och kusiner när vi var där. Skönt var det för då hade barnen några att leka med en stund. Samtidigt kunde jag och Micke tjöta lite skit med svägerskan :-) Barnen var mer i vattnet än ovan, det var verkligen jättehärligt. Solen strålade och vattnet var varmt!!!


Vi var vid sjön närmare fem timmar, sen kände vi alla att det kurrade i magarna. Vi åkte till ICA Maxi och köpte med oss lite kött och potatissallad, sen grillade vi när vi kom hem *mums*


En härlig dag, otroligt kravlös och jättehärlig...


Av Grynisen - 21 juli 2010 10:07


  


Idag är det "Johanna"-dagen

 

Namnsdagar är inget som vi firar direkt, men jag får alltid några grattis-sms. Jag tänker även lite extra på när jag var liten tjeja, då var namnsdagen jätteviktig *ler* Då fick jag blommor, pengar i kuvert och nått vykort i brevlådan!!!

 

Micke har som vanligt ingen koll på detta, jag får vara glad för att han vet min födelsedag iaf :-D

 

Jag ger mig iaf ett fint orkidé-minne från när vi var i Thailand för fyra år sen.... Bilden ovan är från er orkidéfarm. Jag hade gärna tagit med mig en planta av varje sort om jag bara hade kunnat *HAHA*

 

Älskar orkidéer!!!

EGO
Av Grynisen - 21 juli 2010 08:36

Det händer inte så mycket här mer än att tiden går, dagarna flyger iväg.

 

Igår, tisdag, gjorde vi ingenting. Jag tvättade en del maskiner och hängde ut tvätten. Det torkade verkligen tokfort :-)

 

Barnen ville ibland åka och bada, ibland inte. Micke ville åka iväg och göra nått, det ville inte Whille. TIllslut sa jag bara att vi struntar i att göra nått... bättre att bara vara hemma. Blandade känslor här hemma kan man säga.

 

Själv hade jag gärna åkt någonstans för att sola, funkar iofs på altanen oxå men att åka iväg känns skönare ibland.

 

Idag SKA vi åka iväg, men nu är diskutionen om vi ska till havet eller sjön *sucka* Jag och Micke vill till havet så klart, men Fliz vill till sjön. Whille vill säkert inte åka alls.... Orka vara pedagogisk förälder ibland *GAAAAAH*

 

Vi får se vad det blir....

Av Grynisen - 19 juli 2010 11:25

Vi planterade ju jordgubbsplantor i en tunna tidigare i år. Nu börjar det bli en del färdiga "gubbar". Så lyxigt det kändes i morse när jag gick ut och plockade några stycken till frukosten *ler*

 

  

Av Grynisen - 19 juli 2010 10:19

Sovmorgon till klockan 9 idag *lyx* Edwin vaknade till vid halv sex men det tyckte INTE hans mamma var mysigt. In med tutten i munnen så somnade vi om alla två *ler* Sen vaknade vi av att Micke var uppe och duschade vid niotiden. Inte fel alls....

 

Nu är vi uppe och Edwin har ätit grötfrukost. Ett mål är utbytt precis som om jag nämnde i föregående inlägg. Edwin var jättenöjd och visar ingen saknad efter vällingen nu på morgonen. Skönt!!!

 

Marsvinen har hamnat på utsidan, i sin utelåda. Vilka lyckliga små svin, äta gott färskt gräs nästan varje dag. Nu på sommaren iaf...  Lådan som marsvinen är i flyttar jag runt på tomten så att de får agera nån typ av gräsklippare *hehe* De äter ju upp gräset ner till rötterna annars...


 


Nu tror jag att det är dax för frukost för mig och de två stora barnen. Micke har redan stuckit iväg till jobbet så han har redan ätit.

Av Grynisen - 18 juli 2010 19:28

Edwin älskar verkligen mat, det känns så skönt...

 

Varje dag blir det grötsmakis till frukost med oss övriga i familjen. Jag tycker det är viktigt att Edwin får sitta med oss vid bordet och oxå äta. Det är ju en gemenskap som Edwin oxå ska lära sig!

 

Mellan 17-18 någongång så är det "middagssmakis" som än så länge bara varit av morot, potatis, majs och avocado. Det sistnämnda var ingen hit, men morot är storfavorit.

 

Jag funderar på att snart byta ut ett vällingsmål mot puré istället. Edwin tycker ju att mat är gott, så då är det lika bra att fortsätta glida på succén *ler*


  

Dagens middagssmakis blev morot och potatis...

 

Snart är det dax att introducera både smörgås och kött. Även frukt, det har jag inte provat än, mest för att han ska vänja sig vid "matsmakerna" och inte fastna för mycket i det söta fruktträsket *ler*

Av Grynisen - 17 juli 2010 21:30

Redan lördag kväll. Jag hinner inte med.... snart är det jul *skrattar*

 

Igår var vi återigen ute på Öckerö och badade i Hjälvik. Syrran och svågern var oxå med. Vi hade en riktigt mysig dag med många härliga timmar i solen. Vi hade med oss färska frallor, snoddas, gott pålägg, bullkrans och dryck. Inte ens hälften blev uppätet *ler*

 

Syrran och svåger följde även med oss hem. Micke och svågern åkte sedan in till stan för att ta några öl medans jag och syrran var hemma. Mickes föräldrar var oxå hos oss eftersom de flyttstädade sitt hus. Svärisarna bjöd på pizza på kvällen, inte helt fel *mumma*

 

Idag har vi inte gjort så mycket. Jag och syrran var iväg och kollade lite i affärer. Men för min del blev det bara fönstershopping. Syrran köpte ett par skor till sig själv bara...

 

Nu i eftermiddag har vi grillat och latat oss lite till *HAHA*

 

Imorgon vet jag inte vad som händer än. Kanske blir det havet om det är fint väder. Vi behöver väl iofs klippa gräset och fixa lite annat här hemma, så det är väl bra om vi är hemma och gör det istället :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards