Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Ny månad - Blandade tankar

Av Grynisen - 1 mars 2010 06:15

Det är ju min månad, min födelsedagsmånad. Det kommer även bli bebis månad, det trodde jag ju inte innan :-)


Sitter och skriver här klockanb 6 på morgonen och jag har varit vaken sen kvart över fyra. I vanlig ordning har tankarna snurrat en hel del. Jag har även bestämt mig för att åka till "drop-in-mottagningen" för att träffa en läkare redan idag. Ja varför ska jag vänta tills imorgon???  Jag vill ha ett besked om igångsättning, jag vill kunna planera veckan och känna att jag kan börja min resa som trebarns-mamma. Det går inte att vänta mera, Micke har saker han MÅSTE göra denna veckan, möten + utbildning hela helgen. Dessa saker går ej att ändra på... Vi har redan ändrat, skjutit på saker och framför allt låst upp folk tillräckligt nu.


Sen är det ju så oxå att mitt mående oxå är viktigt. Gravid och mysighet i all ära, men jag är nöjd. Jag är otroligt trött på att ha så ont som jag har. Smärtorna i mitt bäcken är fruktansvärt jobbigt, och jag är rädd att det blir bestående om inget görs snart. Sen vill jag kunna gå ut, promenera, göra vanliga saker utan att nästan ha panik. Jag vill även att mina stora underbara barn ska få en mamma som inte gnäller och gör grimaser vid rörelser som är totalt normala i vanliga fall. I dagens läge så är det en enorm kraftansträngning att kunna åka och handla mat. Promenera finns inte i min värld. Köra bil är oxå jobbigt... *gnäller massor*


Som sagt, det är bra nu.


Dessutom kan jag ju meddela att jag inte fått några sjukpengar från FK. Nä nä, nu ska nästa ställe bråka. Havandeskapspenningen gick ju så bra, men nu fick jag bara utbetalning tom den 2 februari :-( Så det innebär att mycket pengar saknas denna månaden. Jag är ju sjukskriven för att jag har tuff medicinering och inte ska överanstränga mig nu på slutet av graviditeten. Allt detta står på mitt sjukintyg, men nä, nu ska FK pilla sig i naveln och fundera, dra ut på tiden och göra allt för att slippa betala ut dessa stackars kronor till mig som betalar skatt och sköter mig annars *muttrar*


Livet leker mina vänner :-)


Fortsättning följer om denna dagen, vad som händer vet jag inte än...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards