Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Febern pendlar

Av Grynisen - 5 februari 2009 19:34

Det brukar det kanske göra när man har Vattkoppor. För hos Whille har febern rört sig allt mellan 36,8-39 grader idag, och gått upp o ner. För ca två timmar sen hade febern gått ner till 37,6 grader men en timme senare var den uppe i 38,5 grader.


Whille har fortfarande 14 synliga koppor och fortfarande är det de på ryggen som stör mest. Det svider tydligen väldigt, det klagar han mest på. Kliar emellanåt. Men han är så duktig, han har inte kliat en enda gång!!!


Fliz är pigg och frisk fortfarande. Inga koppor tyvärr, förvånar mig inte om de visar sig lagom till att Whille blir frisk *HAHA*


Nåja.... lugn dag över lag. Jag har tvättat lite, bäddat rent i sängarna, myst med barnen och inte gjort så mycket mera. Men jag är ju hemma även imorgon så jag ska nog hinna med lite annat då...

 
 
woll

woll

5 februari 2009 20:45

Det är vanligt att febern "spökar" lite.
Och det är jobbigt att inte få klia sig. En kallare dusch eller potatismjöl brukar funka, i varje fall på mina barn har det gjort det.
Hälsa att han ska krya på sig..

Kram igen.

http://woll.bloggagratis.se

 
Molly

Molly

5 februari 2009 22:17

Hej hej, halkade in här vi Jessicas sida. Mina barn hade vattkoppor förra sommaren och det var väldigt individuellt. Den stora tjejen var precis som vanligt, utan feber men ganska många koppor. Lilltjejen var jättehängig med 40 graders feber men inte så många koppor. Inkubationstiden är två veckor så räkna med att det tar ett tag innan Fliz får det... Trevlig blogg förresten! //Molly

http://mollysmys.wordpress.com

 
Ingen bild

Grynisen

5 februari 2009 22:46

>>>Woll... tack för tipsen. Nu sover han gott, sövd av febern tror jag. Vi får se imorgon om det kliar mera... Potatismjöl har jag oxå hört :-)


>>>Molly... Välkommen hit, och tack för dina tips. Då laddar vi för att Fliz får Vattkoppor senast om två veckor *suck* Typiskt... då blir det en sjukperiod till, men men

 
Ingen bild

Annelie

6 februari 2009 08:37

Hej på dig!
Uscha mig med vattenkoppor, stackarn! håller med tidigare kommentar att det tar ca 2 veckor innan det bryter ut på syskonet.
Max fick några först, och sen 2 veckor senare(mitt i sommaren) VARMT! så fick Rasmus det 100 gånger värre tyvärr, han hade ju varit i kontakt med det såpass länge och då är visst risken att det blir värre....hm...så bli inte förvånad ifall Flizan får mååånga koppor!
ingen direkt tröst iof...ha det bra o krya på er!!
kramar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards