Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Här är mina eksem på höger arm

Av Grynisen - 22 september 2008 20:21

Lite dålig bild men visst syns mina röda fläckar som sitter på rad. Bilden har gjort fläckarna ganska ljusa mot verkligheten. Just nu är alla fläckar mörkrosa i en irriterad hudfärg :-( Dessutom fortsätter fläckarna ända upp på min axel, precis där BH-bandet sitter.... Kliar ju inte alls *grrrr*


Jag väntar fortfarande på en tid hos hudläkaren, hoppas på en återbudstid.... Vi får väl se hur snabbt det kan gå!!!!

 
 
Helén

Helén

22 september 2008 22:01

Lite svårt att se, men visst ser det ut att kunna vara atopiskt eksem. Har du provat receptfri kortisonsalva? Det finns också nån salva som heter Repair som ska vara bra.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Grynisen

Grynisen

22 september 2008 22:03

>>>Helen.... jag har Mildison Lipid 1% hemma, funkar inte nått. Har inte testat receptfri kortison, är den bättre än Mildison? Repair är ju en fet salva, den har jag haft mycket förr, men aldrig till eksem. Funkar den?

Tack för dina tips :-)

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

22 september 2008 23:27

Nej, tror inte att receptfri kortison är bättre. Visste ju inte att du hade sån hemma :)
En tjej på jobbet har jobbigt med eksem och hon tycker Repair funkar jättebra.
Själv har jag av och till atopiskt eksem i händerna. Nu har det varit bra länge, men jag är noga med att smörja in mig med Fenurilkräm så fort jag varit i vatten, tvättat händerna osv. Emellanåt blossar det upp och då blir jag alldeles sårig i handflatorna, kliar nåt otroligt!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grynisen

23 september 2008 06:25

>>>Helen... Ska köpa Repair och se om det hjälper eller lindrar iaf :-)

Att få det i handflatorna låter inte roligt *rysa* Måste vara värre än att få det så som jag har det!!

 
hannah

hannah

23 september 2008 14:21

Har du testat att äta receptfritt allergimedel tex, clarityn mot klådan ?
FUnkade bra på mig när jag hade problem med kliande eksem........
hoppas du får rätsida på huden snart.
kram

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Grodis

Grodis

23 september 2008 18:07

Men oj.. din stackare! :-( Hoppas du får en tid SNART så de får titta på detta. Förstår att det är jobbigt med allt kliande, sen är det kanske inte så roligt att ha såna märken heller antar jag?
Men vad FINT du fått det här på din blogg! Höstlikt och mysigt. Och vilken PINGLA du är! *busvisslar*

Puss!

http://grodis.wordpress.com

 
Ingen bild

Ingrid

23 september 2008 18:32

Har du kollat så att det inte är ringorm, tänkte eftersom du skrev att du hade ett skabbigt marsvin och även katt. Kan smitta till människor också. Bara ett litet tips...
Hoppas du blir bättre snart. Trevlig blogg du har.

 
Ingen bild

Grynisen

23 september 2008 22:07

>>>Hannah... Det har jag ej testat, men det kanske jag ska göra. Tack för tipset!!!

>>>Grodis... Ja jag hoppas oxå på en tid snart. Har iaf fått en salva av syrran idag som jag ska testa. Kanske lindrar iaf :-)

Föresten, tack *rodnar* Åh du.... G R A T T I S!!!!

>>>Ingrid... Oj... ingen tanke på det. Ska genast kolla på nätet efter bilder för jämförelser!

 
Grodis

Grodis

23 september 2008 22:47

Tack! :-D Känns fantastiskt rooooligt!

Och du.. jag instämmer med Ingrid här ovan. Det ser verkligen ut att kunna vara ringorm! Ring bums imorgon och säg att du tror det är det efter koll på nätet och jämförelse av bilder. Stå på dig gums! http://sv.wikipedia.org/wiki/Ringorm

Kram och natti!

http://grodis.wordpress.com

 
Ingen bild

ewa

24 september 2008 17:13

tycker det liknar svinkopper LÄKARBESÖK

 
penzeln

penzeln

24 september 2008 20:19

Ser inte alls skönt ut. Gumman, krya på dig.

http://www.penzel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards