Direktlänk till inlägg 1 september 2007

Mitt nya liv

Av Grynisen - 1 september 2007 12:30

Som jag så många gånger har sagt så vill jag ändra mitt liv.... Detta hittade jag på en sida som jag tycker låter bra. Jag ska försöka följa dessa regler och se om jag hittar linjen till ett nyttigare och smalare liv :-)


Blanda ej frukt med annan föda, frukt äter du separat mellan målen eller till frukost.



Undvik att äta efter klockan 19:00.



Undvik halvfabrikat.



Undvik samtliga mejeriprodukter, byt ut mot ris eller sojamjölk. 



Undvik vitt socker och allt bröd och salt.



Använd endast kallpressad olivolja och smör som fett. 



Tugga maten väl! Stoppa aldrig in en ny tugga i munnen innan föregående hunnit ner i magen. 



Ät maximalt så mycket som ryms i dina två kupade händer vid samma måltid.  



Motionera direkt på morgonen innan frukost – det sätter fart på matsmältningen! 



Ät levande föda varje dag – alltså frukt och grönsaker som inte tillagats.



Ät ALDRIG lightprodukter – de skapar hungerkänsla och ökat sötsug!! 



Ät bara när du är hungrig – inte bara sugen.



Skapa bra vanor!! Kroppen älskar regelbundenhet! 



Är du hungrig mellan målen ät då gärna valfri frukt. Dock tidigast två timmar efter avslutad måltid.



Drick rikligt med rumsvarmt vatten under dagen.  



Ha ALDRIG is i dryck – det släcker matsmältningen!




Ät inte för stora mål, lägg hellre till ett extra mål om du är hungrig. Detta ger dig en jämnare energi och en god matsmältning.



För att uppnå bästa möjliga resultat är det viktigt att du sköter om dig och följer rekommendationerna. Dessa enkla rekommendationer kommer, när dom följs, att stärka kroppens förmåga att effektivare tillgodogöra sig konsumerade näringsämnen, med förbättrad energi, balans och hälsa som följd. 


Wish me luck :-)

 
 
BLomst

BLomst

1 september 2007 12:58

Der var det mange gode tips og råd!

Ha en fin helg (:

http://blomst.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

1 september 2007 21:59

Låter ju bra det. Hoppas du lyckas följa det =P

http://kajsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards