Inlägg publicerade under kategorin Resa / Utlfykt

Av Grynisen - 19 augusti 2009 19:15

Imorgon åker jag till London, första gången i mitt liv :-)

Jag åker tillsammans med dryga 160 anställda på mitt jobb. Vi alla har blivit bjudna av företaget för att det är 50 års-jubileum :-D Alltså vilken grej, helt galet generöst ;-)

Vi blir alltså bjudna på flygresa, hotell, musikalen We Will Rock You, Jubileumsmiddag + fickpengar :-D

Företaget är uppdelade på flera flyg som går imorgon. Jag kom med det första planet som avgår klockan 10.20 imorgon :-) Så vi bör vara framme på Stansford flygplats ca 11.15 engelsk tid!!!  Då tar vi oss till vårat fina hotell Melia White House Hotel som ligger centralt i London. Sen är dagen fri att göra precis vad man vill :-)

Vi har väldigt mycket fritid i London, det enda som är bokat är musicalen We Will Rock You  på Dominion Theatre som vi ska se på fredagen, och Jubileumsmiddagen på lördagen. Så jag och min närmsta kollega har lagt upp lite sevärdigheter som jag vill se (hon har själv varit i London många gånger), självklart är ju Harrods ett måste men även så många andra ställen. Redovisning kommer säkert när jag kommit hem igen :-)

Nä nu måste jag nog packa lite, eller snart, ska natta barnen först!!!

Av Grynisen - 1 augusti 2009 14:00

Så var det äntligen våran tur att resa. Vår resa gick ju till Bulgarien, Sunny Beach!!!

Vi åkte den 30 juni på kvällen, och var framme på hotellet ca klockan 2 på natten *gäsp* Barnen var jätteduktiga, var vakna hela flygresan och halvsov lite i bussen på väg till hotellet. Väl på hotellet var det incheckning och dessutom fick vi lite nattamat som var framdukat i restaurangen, mycket gott och välbehövligt!!!!

Den 1 juli började vår semester och den höll i sig i 14 härliga och avkopplande dagar :-)

Här nedan kommer det lite bilder från vår resa!!!!

På Hotel Majestic bodde vi, ett otroligt lyxigt och fint hotel med två stora pooler och en barnpool. Hotellet var mycket rent och fräscht, matbufféerna var enorma med ett stort urval av mat!!! Hotellet låg precis vid havet, utsikten var jättevacker :-)

Barnen älskade poolen. Där var vi varje dag, njutandes i solstolar vid poolkanten. Poolvattnet var ca +26-28 grader, men ändå tyckte jag att det var jättekallt ibland :-D Kan ju iofs bero på att luften höll ca +30-35 grader *njuta*

En härlig bild som är fångad i precis rätt ögonblick :-) Barnen springer mot poolen och hoppar i för att svalka sig!!

Vi bodde ju precis vid stranden så några dopp i Svarta Havet var ju ett måste. Dock var det mest Micke och Whille som badade där, jag och Fliz trivdes bäst vid poolen!!

Glass var ett måste i denna värmen. Favoritglassen blev KiteKat-glass, en strut med vaniljglass och kexchoklad i ;-)

Varje dag och vissa kvällar åt vi lunch/kvällsmat vid stranden. Där kunde man köpa enkel mat så som bakad potatis med fyllning, pizzaslice, chickenkebab, pannkaka, toast och mycket mera...

En kväll efter lite promenerande i alla affärer så ville Fliz bada :-) Vi gick ner till stranden och visp så var det en nakenfis i havet *ler* Jag älskar den här bilden, den är så levande och lycklig, min fina lilla Fliza!!!

Senare samma kväll fick vi se ett magiskt månsken. Månen var lika ljus som solen och lyste som en stor lampa. Himlen var vackert blå... Bilden ger inte riktigt rätta känslan men ni kanske kan ana det som vi upplevde :-)

Av Grynisen - 29 juni 2009 19:30

Dagen började redan tidigt idag, hade ett läkarbesök inbokat redan klockan 8. Men det gick finfint, därefter åkte jag och köpte färska frallor och åkte hemåt. Väl hemma åt vi god frukost, pratade och planerade dagen... Idag är det ju dagen före vår HÄRLIGA RESA :-)

Sen har dagen gått i full fart...

Vi har:

• tvättat kläder och handdukar
  • städat, dammtorkat
  • plockat och fixat
  • slängt pappersåtervinnig och lämnat gamla kläder till uppsamling
  • kört marsvin och katter till syrran
  • köpt Alvedon, Xylocain och annat på Apoteket
  • packat mina och Mickes kläder
  • börjat packa barnens kläder

Än finns det saker att göra, men det fixar vi imorgon. Tänkte tvätta våra sängkläder så det är gott att komma hem till våra "goa" sängar efter semestern :-) Vi ska även dammsuga och torka golven imorgon. Det ska rensas lite i kylskåpet på sådant som vi inte vill träffa när vi kommer hem om två veckor ;-)

Syrran och hennes sambo kommer vara här i huset emellanåt, det känns skönt.

Även Mickes föräldrar kommer att vattna och kolla huset lite då och då.... Dessutom är huset larmat så tjuvar gör sig INTE BESVÄR HÄR TACK!!!!

Nu sitter jag och barnen och tittar på "Lotta på Liseberg", mumsar popcorn och njuter av en mysig semesterkväll. Micke är och tränar, bör väl vara hemma ungefär vid klockan 22...

Av Grynisen - 18 juni 2007 21:48

En liten bild på oss :-)

Partyklara för Malmö by night

Av Grynisen - 17 juni 2007 17:55

Malmö på en helg... ja det var vad jag och mina tre tjejkompisar unnade oss denna helgen :-)

Vi åkte ner igår förmiddags... och vädret *SUCK* Det öste verkligen ner regn hela dagen... Vi gick in till stan, shoppade lite och åt en god lunch på Café Gökboet (tror jag det hette) En jättemysig förmiddag dock alldeles för blöt.

På kvällen bestämde vi oss för att gå ut och äta och sen dansa lite. Vi åt thaimat och hade en jättetrevlig förkväll med cider i blodet *ler* Vidare gick vi till Swingit :-) Ett väldigt åldersblandat ställe men med KANONBRA musik.  Vi dansade och hade såååå roligt fram till två på natten, då var det dax att dra oss hemåt. Man är ju inte 18 år längre *ASG*

Imorse åt vi en god frukost, njöt av lugnet och att bara vara :-) Vid kl 13 bestämde vi oss för att åka hemåt igen... Solen sken när vi lämnade Malmö, annat än igår *grrr*

Lite kort och gott om denna helgen!!!

Av Grynisen - 16 juni 2007 08:02

Wohooooo :-)

Uppdatering kommer imorgon *party party*

Av Grynisen - 25 maj 2007 20:49

Äntligen... jag har bokat resa *glaaaad*

Den 24 augusti åker jag, barnen och min syster iväg en vecka till Mallorca, Alcudia *myyys* Det ska bli jättehärligt ;-)

Vi åker med Ving och ska bo på ett hotell som heter Viva Sunrise. '

Jag läääääääääääääängtar *blink*

Av Grynisen - 4 maj 2007 21:36

Ja så är vi där igen :-) Res-tarmen har vaknat och jag VILL RESA!!!

Med resa menar jag flyga iväg, sola och bada, god mat och massa avkoppling. Åhhh... så underbart!

Var vill jag resa då?

Min fortsatta dröm om återresa till Thailand är bestående... måste dit igen. Resan jag och min familj gjorde förra året var det mest underbara jag varit med om... Fantastiska människor, underbart klimat, så god mat... ja... finns inget att klaga på.

Men en resa till Thailand kräver mycket pengar och där är vi inte idag.... Nä en resa inom Medelhavets gränser känns som ett OK alternativ. Frågan är vart?

Mina alternativ är:

• Menorca (var där för fyra år sen, mysigt lugnt familjevänligt)
  • Mallorca
  • Zakynthos
  • Cypern (undrar om det är dyrare att leva än övriga resemål)

Dessa är väl de som jag spontant kommer på som jag känner nån form av reslust till. Jag vill resa i september tror jag... bara för att få suga åt sig lite extra sommar innan den låååååååååååååånga hösten gör entré.

Mmm jag får spana lite... lovar att återkomma om när var hur :-)

Detta är jag

Dag för dag...

<<< Januari 2014

Kolla här om det finns det du söker...