Alla inlägg under oktober 2013

Av Grynisen - 8 oktober 2013 20:21

Idag var det premiär för middagsrätten från Linas Matkasse.

Whille o Fliz valde Norrländsk Kebab med vampyrskrämmarsås ;-)

En väldigt enkel maträtt att förbereda och laga.

Innehållet för denna maträtt är:
Lövbiff som strimlas
Shishkebabkrydda
Tunnbröd
Turkisk yogurt
Vitlök
Sallad
Avocado
Tomat
Gurka
(Vi la till purjolök oxå)


Hela maträtten tog totalt ca 15-20 minuter att laga. Perfekt en tidspressad eftermiddag när alla är hungriga. Både Whille o Fliz gillade maten och det blev även en lite matlåda över!!


Betyg 4 av 5

Högre betyg från vår sida hade det blivit om det var lite fler grönsaker o typ mozarella eller fetaost till.

Av Grynisen - 8 oktober 2013 13:21

Måste bara tipsa om en bra app till yngre barn. Den finns både till Iphone och Android :-)


Appen heter Lego Duplo Trains och är ett spel där barnet kör ett tåg med last. Barnet kan välja olika tågvagnar, lasten och lite annat. Tåget ska tankas, bygga vägar och en del annat


 


Edwin älskar detta spelet och sköter det helt själv. Det är första spelet som han spelar faktiskt.... innan har han bara tittat på YouTube på mobilen. Jag har även sett att det finns en del andra spel från Lego Duplo, men de har vi inte provat än!!!

Av Grynisen - 7 oktober 2013 19:16

För enstund sen fick vi hem Linas Matkasse:-) Det är första gången vi provar nått sånt här så det känns spännande :-)

Linas Barnkasse som är lite enklare och mer barnvänlig. Dessutom provar vi Linas Fruktkasse. Den innehåller ca 4 kg blandad frukt. Tyvärr var en möglig grapefrukt med där i så den får jag reklamera, men annars var det fin frukt. Kiwi, äpplen, päron, apelsiner och bananer. Kravodlat ;-)



Ska försöka låta er som läser bloggen hänga med i matlagningen denna veckan. Det kan ju inspirera och kanske nått recept man fastnar för extra mycket ;-)


Kan ju även passa på att ge mina läsare ett erbjudande :-) Testa Linas Matkasse och uppge K1838648 så får du förutom prova-på-pris på matkassen (299kr/499kr) även en gratis fruktkasse (värd 109 kr) på köpet med första leveransen :-)

Hoppas ni blir nöjda!!!

#linasmatkasse #linasbarnkasse #linasfruktkasse

Av Grynisen - 6 oktober 2013 16:14





Jag och Fliz gjorde en otroligt enkel men god efterrätt idag.


Tänkte att det säkert finns någon annan ute i cyber som vill testa :-)


Vi tog färdiga fyrkantiga smördegsbitar, skivad banan och nutella


 

Lägg ner smördegen i en muffinplåt


Därefter lägger du drygt en tesked nutella i botten på smördegen.


Varva sedan med skivad banan och nutella till kanten på själva muffinsformen


 


Vi gjorde en med skivade äpplen, kanel och socker. Edwin skulle absolut ha äpplepaj idag *hihi*


Sen in i ugnen i ca 10-15 minuter ungefär 200 grader


 

Färdigt :-D


 

Servera med glass. Vi tog vaniljglass med nougatrippel i *mumma*


 

Edwins äpplepaj

Av Grynisen - 6 oktober 2013 07:08

Nu äter Edwin frukost nr 1 i soffan. Smörgås med kaviar eller "kajar" som Edwin säger ;-) Nästa frukost blir med hela familjen vid kl 10 när alla har vaknat!

Själv har jag bäddat in mig i en fleecefilt i soffan. Ögonen svider fortfarande.... trött som få!

Av Grynisen - 6 oktober 2013 06:54

Kvart i sex..... det ÄR för tidigt på en söndag :-( Varför varför varför....?

Idag är jag grusig i ögonen och jättetrött. Vill soooova....

Men nu leker vi vidare med Duplo... lyckan håller i sig ;-)


Gäääspar mig igenom en tidig morgon....

Av Grynisen - 5 oktober 2013 17:01

Idag åkte jag iväg för att fixa lite saker. Edwin, min följeslagare, var självklart med!!

Allt flöt på bra och sista stoppet blev Ica Maxi. Behövde köpa kattmat, mjölk, läsk och lite grönsaker.

Självklart var vi vid leksakerna och min duktiga unge med de snällaste ögonen bad så fint om att vi verkligen måste handla något till honom ;-) Ungar är inte dumma haha

Vi tittade på Cars, andra slags bilar och Lego. EdwIn fastnade för en Bärgningsbil från Lego Duplo.


Duplo hade 25% rabatt på hela sortimentet ;-)


Grymt bra!!! Edwin fick bärgningsbilen *lycka* Sååå nöjd kille ;-)

Nu är brandbilen och andra fordon från Duplo oxå med i leken....

Full koncentration haha ;-)

Av Grynisen - 5 oktober 2013 10:13

Helgerna och frukost när alla är samlade är galet mysigt!!!


Idag är det regn och höstlikt ute så levande ljus och nybakade scones gjorde våran morgon ♥


 

Idag hade jag i äpple- och kanelyogurt i våra scones. Det var väldigt gott så det rekommenderar jag :-)


Recept:


4 dl mjöl


2 tsk bakpulver


50 gram smör


1,5 dl yougurt/fil/mjölk/vatten


0,5 tsk salt


Det ska bara röras ihop och sen läggas på ett bakplåtspapper och sen in i ugnen ca 10 min i 225 grader!!!


Jättegott :-D

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards