Alla inlägg under augusti 2012

Av Grynisen - 18 augusti 2012 20:39

Idag kom Micke och stora barnen hem igen. Micke åkte ju till Halmstad igår, barnen var ju redan där. Varje år så drar Mickes mostrar ihop en kräftskiva och igår var det dax. Själv jobbade jag ju och kände att dra ner dit efter jobbet lockade inte...


Men Micke och barnen hade en bra eftermiddag och kväll. Barnen badade i poolen som vanligt, ja vem hade inte gjort det. Tänk om man ändå hade en härlig pool :-)


Här kommer några bilder från kvällen...


 

Fliz njuter av badandet :-)


 

Whille njuter oxå så klart :-)


 

Mickes underbara mormor, svårt sjuk men ändå tapper att orka vara med på kräftskivan en stund ♥


 

Klockan 22 badades det IGEN *haha* Ja jag säger ju det att en pool hade varit kanon här hemma *ler*

Av Grynisen - 17 augusti 2012 21:31

Jag hämtade Edwin vid halv fyra. Han mötte mig med att slänga sig om mig, kramas och vara jätteglad ♥ Jag blir så otroligt glad när jag möts på det sättet :-) Andra gången denna veckan!!!


Vi åkte och handlade lite, Edwin fick köra en barnkundvagn, succe :-) Han var så lycklig *ler* Han gick duktigt runt i affären, vi la lite varor i hans vagn oxå. Sen gick vi och betalade. Då hjälpte han till att lägga upp varorna på kassabandet! När vi var klara åkte vi hem! Packade in maten och gick ut på altanen för att njuta av solen.


Edwin letade sniglar och petade på de *SKRATTAR* Han skrek för han tyckte de var så kalla och läskiga, men ändå skulle han pilla direkt efter igen. Han skrattade och skrek haha


Vi hade en jättemysig eftermiddag och kväll. Vi tittade på Bolibompa MEN det var ingen Emil idag :-( Attans.... En mycket besviken Edwin!!! Men vi fick köra lite bilar istället...


När det var dax att sova var Edwin inte lika samarbetsvillig :-( Han var så speedad och pigg så han hade jättesvårt att komma till ro. Det tog ca 1,5 timmar.... seeeegt *suckar* Jag hade ju massa planer som jag ville fått gjort innan soffmys för min egen del!


Jaja, vid 20.30 sov han ÄNTLIGEN!!!!! Då passade jag på att torka alla golv på nedervåningen. Det behövdes verkligen :-) Har även hunnit med att tvätta tre maskiner tvätt under eftermiddag/kväll! Skönt att få det mesta tvättat innan stora barnen kommer hem imorgon! Då fylls det på igen *ler*


Nu sitter jag i soffan med ett glas vin, lite brie och digestive.... Kvällen är MIN!!!!!! Jag njuter av lugnet, av tystnaden och av min egotid.....


 

Av Grynisen - 17 augusti 2012 13:48

Fredag :-) Så jäkla skönt!!!!
Idag slutar jag en timme tidigare :-) så redan kl 15 börjar helgen!!!


Ikväll är det bara jag och Edwin hemma, övriga familjen är i Halmstad på kräftskiva!


Vad jag och Edwin hittar på för mys vet jag inte än, allt hänger på humöret ;-) men det blir iaf Byggare Bob och Emil i Lönneberga! Fredagsmyyyys kallas det haha


Bilden nedan är från tidigare idag på dagis. Edwin älskar art vara ute i sandlådan, ännu bättre är det ju när han lyckas ta grävaren oxå ;-) Gosunge ♥

Av Grynisen - 15 augusti 2012 21:14

Idag släpptes ju kollektionen på Me & I´s höstkläder.


Många fina kläder, men jag fastnade mest för lite tröjor som jag gärna skulle vilja beställa till Edwin. Han har ju vuxit en del och han är i behov av tröjor nu till höst/vinter.


Tyvärr är ju tröjorna ganska dyra så jag kan ju inte handla ihjäl mig, även om jag vill *haha* Men jag tänkte att jag ska Tradera ut Edwins gamla Me & I kläder. De är fortfarande lika fina, inte noppriga eller färgsvaga. Då har jag ända använt kläderna flitigt till Edwin. Kul med sånn kvalité :-) Får jag då in lite på Tradera så blir det ju inte så dyrt trots ett lite större inköp (märker ni att jag intalar mig själv detta) HAHA


 

GIllar de klara färgerna, och Edwin kommer gilla mönstret :-)


 

En Me & I-favvo för min del, sköldpaddorna :-)


 

Lite sportig och tuff


 

Vet inte varför jag fastnade, är väl ugglorna och den fina gröna färgen :-)


 

Ett måste *haha* Edwin är ju tokig i brandbilar :-)


 

Lite tveksam, gillar det röda och Edwin gillar grävmaskiner men är inte säker...


 

Älskar ju mössor men får begränsa mig till en från Me & I *haha*


Jag tror inte jag hinner med ett party i höst, det är mycket med jobbet och mycket annat som styr privat så jag får nog bara maila min beställning till en säljare. Är bjuden på ett party på fredag men Micke åker ner till Halmstad och jag är själv med Edwin. Jag tror inte Edwin uppskattar ett party lika mycket som jag *hehe* tyvärr



Av Grynisen - 15 augusti 2012 20:01

Igår kändes det skit, idag känns det härligt :-D


En underbart glad Edwin hämtade jag idag på dagis. Jag fick en stor kram när jag kom ♥ och han var pigg och glad. Så härligt att hämta en sånn unge!!!


Vi åkte hemåt, tog fram Edwins lilla pool och fyllde med vatten på altanen. Vädret har ju varit helt fantastiskt idag, strålande sol och  +27 grader (när jag åkte från jobbet) Sånna här dagar borde man få vara ledig :-D


Edwin lekte med sin grävskopa i poolen, tvättade och torkade. Han käkade russin, vindruvor och en muffins. Inte bästa kvällsmaten direkt, men det fanns ingen lust till att laga mat i denna värmen.


Vi hade en jättemysig eftermiddag och kväll. Så mycket energi jag fick av detta, en glad go unge!! Tack underbara Edwin, mamma älskar dig ♥♥♥


 


Whille och Fliz har det JÄTTEBRA i Halmstad. Resan dit igår kväll gick bra :-) Idag har de varit i Tylösand hela dagen och njutit av sommar och sol, det är de verkligen värda ♥


 

Av Grynisen - 14 augusti 2012 19:47

Säger bara U S C H vilken eftermiddag :-(


Allt kunde gått galet smidigt men självklart blev det tvärtom.


Efter jobbet idag skulle jag och Whille klippa oss, inte en dag för tidigt. Värsta skumgummibollen till frisse hade jag... Även stackars Whille, som en sån där mikrofonstrumpa *fnissar*


Jag hämtade Edwin på dagis, självklart var han jättetrött för han sov bara en kort stund på vilan. Jaja, bara att gilla läget, köra mutning osv. Mötte upp Whille och Fliz, sen åkte vi till frisören. Jag satte mig i frissestolen först, tänkte att det är lättast om jag klipper mig först så är Edwin inte jätteuttråkad i början.


Självklart ska både Whille och Fliz strida om vem som ska passa honom. Edwin slår i sin rygg när han går ner från en barstol. Han blev jätteledsen, det gjorde så ont :-( Jag fick avbryta klippningen, trösta och krama. Självklart ramlar massa hår ner i ansiktet och munnen på Edwin när jag tröstar honom *SUCKA* Så då fick jag rensa munnen, försöka få bort allt äckligt och även borsta bort i ansiktet som var täckta av tårar OCH hår *GAAAH*


Tillslut, efter mycket tjat på stora barnen, så var jag klar. Whille satte sig och klipptes fort och lätt. Mitt i allt ramlar Edwin mot stenmuren utanför. Han skrapar upp sitt ben och gråter hysteriskt igen :-(( Dessutom är han jättetrött så det är inte lätt att trösta och lugna.


Väl färdigklippta åkte vi hem. Whille och Fliz, som skulle till Halmstad med bussen, hade packat och fixat. Fliz hår skulle tvättas. Edwin var som ett bi, gnällde, pep, grinade och gapade.... Inte lätt att vara en trevlig och pedagogisk förälder då *suck igen*


Nä usch...


Körde Whille och Fliz till bussen här på orten. De skulle åka till stan (Göteborg) och möta Micke för att där hoppa på bussen mot Halmstad kl 19.45 Edwin fortsatte sitt gnäll, han ville åka bussen. Så även där fick jag en kamp när de stora barnen gick på bussen.


Väl hemma igen, då tog jag på Edwin pyjamas, ny blöja, borstade tänderna och sen sov han :-) Såååå trött kille, stackarn! Han hade ont på sitt skrapade ben, han sa flera gånger "Edwin ledsen, Edwin har ont". Lille plutten...


Själv känner jag mig helt urvriden, skulle kunna sätta mig och grina bara för denna eftermiddagen var så skit :-(


Ibland är det inte lätt att vara mamma....


 

Så här såg jag ut efter frisören och diverse irritationer....

Barnen · EGO · Vardag
Av Grynisen - 12 augusti 2012 15:51

Ibland tar det lite tid Innan leksaker börjar användas. Det är precis så som drt har varit med Edwins garage. Det garaget fick han när han fyllde två år, i mars.


Senaste veckan har han börjat leka mer och mer. Han parkerar, kör bilar och har riktigt roligt :-)


Får väl se hur länge det håller i sig!!!

Av Grynisen - 11 augusti 2012 07:33

Igår kom goaste Fliz hem. Hon har varit hos världens bästa moster i några dagar ♥ Där har hon fått myst med goaste kusinerna, bakat med sin moster och haft en annan vardag. Så härligt för henne!!! Det känns jätteskönt att ha henne hemma igen, har saknat henne jättemycket ♥♥♥


Idag är det lördag. Vädret ser fint ut och enligt vädret ska det vara soligt och runt +20 grader, gött :-) Ska passa på att tvätta sängkläderna och hänga ut. Vi ska även åka och handla, det är lite tomt i kylen.


Micke ska jobba sista dagen på Way Out West. Han har jobbat torsdag och fredag oxå, stått vakt och även fått se en hel del konserter så klart. Men det känns tomt här hemma :-( Barnen saknar honom och jag oxå... Men men, pengar måste man ha


Just nu sitter jag och morgonmyser till Bolibompa med Edwin. Han somnade gott igår kväll efter Emil i Lönneberga. Idag känns han som en gladare unge :-) Så jag hoppas det fortsätter så... En ledig och ganska kravlös dag passar Edwin bra tror jag!!!


Imorgon åker antagligen Whille och Fliz till Halmstad för att njuta av sista sommarlovsveckan. Där blir det bad i Tylösand och i Brottet, säkert lite bakning med farmor, kortspel och annat kul. Micke kommer dit ner på fredagen för att vara med i den årliga kräftskivan. Själv stannar jag och Edwin hemma med katterna, njuter av lugnet och tystnaden :-)


Trevlig lördag föresten.... för det ska jag ha

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards