Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Grynisen - 15 juli 2012 17:33

Min lilla goding kissade på toaletten förut :-)

Tänk att han lyckades och så stolt han var efteråt!!! Även hans mamma var JÄTTESTOLT så klart *ler*


Nu har han kissat två gånger på toaletten i eftermiddag så nu vet han känslan och han kommer säkert fortsätta imorgon om han är utan blöja. Det gäller ju bara att påminna honom lite granna :-)


♥ H E J A  E D W I N ♥


 

Av Grynisen - 15 juli 2012 12:47

Edwin börjar bli mer och mer uppmärksam på att han kissar. Han gillar inte när blöjan blivit för kissig och han kan säga att han kissar ibland. Ibland vill Edwin vara utan blöja, men han har aldrig kissat i pottan eller på toaletten. Han försöker ibland men antingen är han inte kissignödig eller så är det svårt att hitta känslan, jag vet inte....


Idag på förmiddagen var han utan blöja en bra stund. Han ville till toan flera gånger för att kissa, men det kom inget. Men vi fortsätter öva när Edwin vill och självklart kravlöst. Edwin kommer klara det den dagen mognaden finns :-)


En liten söt rumpa när det bara finns ett par boxer på :-)  

Av Grynisen - 15 juli 2012 09:10

Igår kväll när Edwin somnat så gjorde jag och Micke en liten omflyttning här hemma.

Whille har en säng som han inte vill ha längre och i gästrummet fanns en säng som han ville byta till. Sagt och gjort, rokard klockan 19 på en lördag *haha*


Vi bestämde att Edwin skulle få Whilles säng, perfekt till hans rum, bra förvaring och en säng han kan sova i länge :-)'


Vi monterade isär Whilles säng och bar ner den i Edwins rum. Edwins lilla växasäng ska vi lägga ut på Blocket så någon annan får glädje av den istället!


I Whilles rum hamnade nu en "vanlig" resårbotten med bäddmadrass. Senare till hösten ska även Whilles rum målas om och fixas så den passar en 11 åring :-)


Imorse när jag och Edwin gick upp så kikade vi in i hans rum (han sover hos oss) Han blev jätteglad, började direkt att parkera bilar och grävskopor i sängen. Sängen är ju ganska hög så det är en perfekt lekhöjd för Edwin när han står upp *haha*


 


Myshörnan är kvar, den vill jag inte ta bort än. Där sitter vi ofta och bygger Lego, tittar i böcker och så klart kör bilar och annat :-) Känns så skönt att ha förvaringen under Edwins säng, där kommer alla stora bilar, lastbilar och annat få plats.


 

En nöjd kille ♥

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards