Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Grynisen - 8 juli 2012 20:19

Jag, Fliz och Edwin har haft en underbar eftermiddag här hemma.


Enkelt altanhäng, solsken, mys och bara-vara-känsla :-D


 

Edwin spelade fotboll


Fliz blev nyfiken på om blåbären börjat mogna. Hon gick upp i skogen som ligger här på tomten och visst fanns det blåbär :-) Hon och Edwin gick och plockade, Edwin åt hela tiden *haha* Så nån dag framöver får jag väl ta mig upp för slänten och plocka så att vi kan göra blåbärspaj *mumma*


  

Fliz med sin perukmask på huvudet och Edwin med stora kliv uppåt :-)


Fliz fick sin första fästing på sig, guuuud vad hon tjoade. Den bara kröp på henne men hon är ju livrädd för kryp så det var väl inte jättekul för henne *fnissar* Jag kollade Edwin ordentligt efter skogsbesöket, hittade inget hos honom. Så jag hoppas att det inte sitter nått äckel på honom imorgon när vi vaknar....


 


Av Grynisen - 8 juli 2012 14:53

Vem har sagt att söndag är en ledig dag!?


Idag är det mer fart än vanligt känns det som. Imorse körde jag Micke till jobbet, sen vidare till affären för att handla det som glömdes igår. ÄNDÅ glömde jag det viktigaste, fisk till katterna *sucka* Så imorgon efter jobbet blir det affären IGEN :-(


När handligen var klar så var det lite mysfrukost med mina goa barn ♥ Sen gick jag ut och klippte gräset, hå och hej.... Ganska tråkigt men ändå skönt. Edwin sprang runt och lekte på gräset medans jag gick fram och tillbaka :-)


 


För att chocka mig själv lite extra så började jag sen att putsa fönster :-D HAHA Vad hände där liksom? Det gäller ju att putsa där solen inte är just nu, så jag hann med sex fönster på baksidan huset vid altanen. Sen ska jag ta framsida vid vardagsrummet och köket, de stackars fönster är som om de har en sandfilm pålimmat...


Jag och barnen + Whilles kompis har ätit korv med bröd till lunch, enkelt och gott. Tredje maskinen tvätt körs och ska hängas ut om en stund! Dammsugningen har jag oxå hunnit med *ler*


Lite effektiv är jag allt idag.... *hihi*


Edwin springer ute på tomten i blöja och tröja. Det ä ca +22 grader ute, lite moln och sol som växlar.... Skön känsla :-)


Nä nu ska jag fixa vidare för att sen unna mig lite lateri på altanen :-D



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards