Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Grynisen - 1 juli 2012 21:22

En ganska lam söndag, kunde lika gärna varit utan denna dag....


I förmiddags skar jag ner massor med rabarber som jag fått av en jobbarkompis tidigare i veckan. Hade först tänkt göra saft, men orken och engagemanget fanns inte så jag skar ner det och frös in. Perfekt att ta fram senare till paj eller saft :-)


 


Senare på dagen åkte jag och Edwin för att handla lite mat. Det var ganska mycket folk men det gick smidigt ändå. Hem igen och köra igång lite mat. Vi åt bakad potatis med lite tillbehör, ganska lagom lunch/middag.


Jag och Edwin gick ut på altanen en stund, körde lite bilar i vanlig ordning :-)


Sen kom jag på att jag måste ju ha mat med mig till jobbet. Hå o hej, bara att köra igång en middag till. Gjorde en kycklinggryta på ingefära, gul lök, chili, basilika, rosmarin och lite grädde. Kycklingfilé oxå så klart :-) Det blev helt ok, Fliz gillade det jättemycket. Så gryta med ris + lite färska grönsaker blir det i lunchlådan imorgon.


När jag ändå stod där och gjorde middag så slängde jag ihop en rabarberpaj oxå. Lika gott att ha något att mumsa på ikväll till fotbollen.


När jag sen skulle natta Edwin så hade han gått ut på altanen. Han satt så fint i en solstol och parkerade sina bilar :-)


 

Han kan verkligen underhålla sig själv :-)


Nu sitter vi alla utom Edwin och tittar på finalen i fotbollen, Spanien - Italien. Vi håller på Spanien allihopa, ja tom Fliz som annars brukar vara tvärtom. Lite ljummen rabarberpaj med vaniljsås funkar väldigt bra till denna underhållningen!!!


 



Av Grynisen - 1 juli 2012 11:12

Har unnat mig lite från Moyana Corigan igen. Nu när sommaren är här så smörjar jag mig mer än annars, borde väl göra det vintertid oxå med tanke på hur huden mår... men men.


Idag fick jag mina tre godingar, tre nya dofter för mig men ändå readofter. De luktade jättegott så de kommer användas väl :-)


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards