Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Grynisen - 9 februari 2012 18:14

Så här ser Edwin ut nu ikväll. På vänster överarm och båda benen är han fläckig av nått eksemliknande utslag. Han har ju känslig hud, med partier som ibland blir lite torra. Men både jag och Micke brukar vara noggranna med att smörja med mjukgörande just för att han inte ska se ut så här.


Han har inte ätit nått nytt, inget nytt tvättmedel eller nya kläder heller... Så frågan är varför han ser ut så här ikväll???


 

Höger insida lår, massa upphöjda röda fläckar...


 

Baksida låren och knäveck


Det var inte det lättaste att fota den här mannen då han nu ikväll bytte namn till extrem rörlig kålmask *fnissar* Han låg som ett S på skötbordet och sprattlade hysteriskt...


Nu har han iaf fått eksemsalva, en lite starkare variant. Dessutom insmord med Moyana Corrigans Bodybutter Lavendel, så jag hoppas på lugnare utslag imorgonbitti!  

Av Grynisen - 9 februari 2012 09:26

Både jag och Fliz tycker att våra halsar känns bättre idag. Kan det vara på väg bort? Eller är det bara en mjukstart innan det tar fart igen??


Fliz är jättetäppt i näsan, och tjock i halsen men mår bättre som sagt. Jag själv är lite täppt och får bara milt ont i halsen när jag sväljer. Så jag håller tummarna för att det är på väg åt rätt håll. Vi har ju Melodifestivalen att tänka på till lördagen oxå. Då har vi inte lust att vara hemma :-)


Edwin är på dagis och Whille är i skolan. Whille verkar fortfarande inte vara drabbad av våra baciller, det tackar vi för. Micke var lite snorig igår men förhoppningsvis var det bara falsklarm. Edwin har lite hosta och en rinnande näsa, men är pigg och trotsig precis som det ska vara nu *ler*


 

En glad Edwin på väg mot dagis. Han hittade en "jejje" (grävmaskin) vilket var en stor lycka :-)


Dwet går mycket skit på dagis oxå. Idag satt det extra varningslappar uppe om magsjuka. Det har suttit sådana i en vecka nu, men idag var det nya och ännu mer detaljerade lappar om vad man ska tänka på vid symptom och liknande. Usch, magsjuka vill vi INTE ha... Tycker att baciller och annat borde dö lättare i kylan, men det verkar inte så...


Nu ska jag spela lite Wii med Fliz. Jag ska slå henne i Super Mario *woohooo* Underbar underhållning!!!


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards