Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Grynisen - 7 februari 2012 10:31

Nu har jag sett avsnitt tre av Sofias Änglar. Så mycket tårar, oj oj oj... Mitt hjärta gör så ont, jag lider så med denna familjen.


Det handlade om Elisabeth som har obotlig bröstcancer, hennes dagar är räknade. Hon har tre söner varav den minste, Joel, har en CP-skada. Sen finns självklart pappa Jörgen som står mitt i allt detta och ska orka leva vidare när Elisabeth inte finns mera.


Elisabeth har en blogg, följ gärna henne här, det kommer jag att göra!!!


 


Detta är ju en av mina största rädslor, att inte finnas med mina barn, att behöva dö ifrån de i barnåldern. Klart att man som mamma vill finnas där, stötta, visa vägen, se barnbarn och framtid.


För snart två år sen dog Linda i inflamatorisk bröstcancer. Vi var med i samma väntabarn-grupp på nätet och det var som ett slag i ansiktet när hon berättade att hon hade cancer. Hon hade två barn + ett barn i magen, Erik, som fick förlösas två månader för tidigt.


Hon skrev om sin kamp på sin blogg, och blev känd som Årets Mamma-blogg.


Den jävla cancern säger jag bara, avskyr att sjukdomen finns och att den får lov att ta död på både barn och vuxna..

Av Grynisen - 7 februari 2012 09:24

En kall krispig morgon som vanligt känner jag. Det var -14 grader imorse när vi gick upp, och nu är det väl -12 grader tror jag. Solen skiner lite grann och det syns lite blått på himlen...


Idag har Edwin fått gå till dagis. Han hostar lite och näsan rinner lite, men i övrigt en mycket pigg kille :-) Han var glad och positiv när vi gick in på dagis, det märktes att han var nöjd *glad*


 

En nöjd goding på väg till dagis!


Jag mår sådär. Snuvig och jobbig hosta, dock ingen huvudvärk idag, det känns grymt bra. Fliz håller antagligen oxå på att bli sjuk :-( Hon hade jätteont i halsen och var ledsen imorse. Men hon skulle absolut gå till skolan ändå, de ska åka pulka med klassen och de vill hon ju inte missa. Fliz fick en Panodil som förhoppningsvis hjälper lite grann iaf. Så imorgon är hon säkert hemma... stackarn!!


Nu ska jag dricka en varm kopp te och äta lite pepparkakor med ädelost på :-) Lite julkänslor på en tisdagmorgon i februari ;-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards