Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Grynisen - 4 februari 2012 21:53

Måste säga att jag är grym på att peka ut de bidrag som går vidare i Melodifestivalen :-D


Läs mitt förra inlägg så hänger ni med ni som inte läst ännu!!!


Nu blev det ju till det bättre när Dead By April tog Finalplats direkt, och "Bananen" tog Andra Chansen.... Men jag tippade ändå på de fyra rätta bidragen *klappar mig på axeln*


Ska bli spännande att se nästa helg, då är ju jag och barnen i Scandinavium och kikar på Melodifestivalen del 2


  

Bild lånad av Melodifestivalen



Av Grynisen - 4 februari 2012 19:43


  


Ja ikväll är det dax, deltävling ett i Melodifestivalen som kör igång i Växjö. Det är alltid lika roligt och spännande med Melodifestivalen :-D


Ikväll är det följande artister som tävlar:


Deltävling 1 i Växjö den 4 februari
1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."
4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
7. Thorsten Flinck & Rev... – "Jag reser mig igen"
8. Loreen – "Euphoria"


Jag tjuvlyssnade lite på Expressens sida tidigare idag. Men jag tyckte inte jag fick så stor uppfattning om låtarna. Så jag gör en chansning här på vilka som går direkt till Globen, och vilka som går till Andra Chansen :-)


Globen:

Loreen och  Sean Banan


Andra Chansen:

Thorsten Flink och Dead by April


Som sagt, jag har ingen aning men jag tänker så här. Loreen gjorde en grymt bra låt förra året, trots det gick hon inte vidare. Så hon är revanchsugen och vill säkert inte leverera en sämre låt. Sean Banan går vidare för att han är den han är, är ganska säker på att det INTE är en vinnarlåt. Men den kommer säkert sitta i huvudet sen *ler*


Andra Chansen blir Thorsten Flink just för att han är en "dramaqueen" . Ingen är säker med honom, folk vill se honom skapa rubriker. Så länge han inte vinner hela skiten så slipper vi visa upp honom utanför Sverige *haha* Dead by April är ju ett grymt bra band, ungdomar gillar de och jag tror de gör sig ännu mer kända nu i Schlagern. Det är däremot inget bidrag som passar här men jag tror ändå på de på nått sätt :-)


Jag tror inte på The Moniker tyvärr :-( Det lilla jag hörde av hans låt lät inget bra... synd med tanke på Oh my god som jag älskar!!!


Spännande är det :-) Nu ska godiset fram och vi ska moffa och gotta oss till SCHLAGER *woohooo*

Av Grynisen - 4 februari 2012 19:35

Efter middagen gick vi ut och frös lite. Jag kände att det kunde vara skönt för Edwin att komma ut en stund, han har ju inte varit ute och lekt i snön på hela veckan. Åh vad lycklig han var när han åkte snowracer med Fliz :-)



  


Vi var bara ute drygt en halvtimme. Det räckte med tanke på kylan. Det stack som nålar i mina lår, jag har inga termobyxor så jag stod snällt och frös *hihi*



Av Grynisen - 4 februari 2012 17:00

Trots -15 grader nu i eftermiddag så beslutade vi oss att köra lite extra sommarkänsla, nämligen grilla ute :-D


 

Micke tog ett glas rött och stod ute på altanen och grillade gott kött *ler*


Det luktade jättegott ute, och smaken av utgrillat kött var helt underbart :-)

Av Grynisen - 4 februari 2012 08:22


 


Ännu kallare idag juuu :-( O här inne oxå *sucka*


Nu har jag tänt massa ljus, önskar jag hade nått jag skulle kunna bakat nu till morgonen så hade jag gjort det oxå. Har ingen jäst hemma, annars hade det garanterat blivit nått bröd!!!


Jaja... det blir väl bättre under dagen!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards