Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Grynisen - 1 februari 2012 22:03

Nu ikväll har jag fått feber *sucka* Jag kände ju redan imorse när jag vaknade att halsen var tjock, sen kom den typiska värken i ryggen nu ikväll. Jag får ju alltid ont i ryggen när jag får feber...


Så morgondagen blir säkert jättehärlig om jag mår som jag gör nu. Men med lite Alvedon i kroppen så ska det väl funka :-) Edwin går ju i första hand så klart!


Edwin har vaknat två gånger ikväll och varit väldigt ledsen men med en väldigt "ont-i-halsen-röst" :-( Han har inte gråtit på vanligt sätt utan väldigt ljust och ansträngt. Får väl se hur han mår imorgon oxå... Eftersom han inte har haft feber idag iaf så är det ju säkert bara virus vilket gör att det inte går att medicineras. Men självklart får jag ge skrutten Alvedon eller Ipren. Ont ska han inte behöva ha... :-(


 

Av Grynisen - 1 februari 2012 17:27

Idag har det varit jobbigt att vara mamma *suckar* Edwin visar mer och mer sitt inträde i två års-trotset... Så även fast han inte är riktigt frisk så har han sen i helgen testat gränser, klättrat och gjort massa saker som kan vara farligt för honom.


Ett evigt nejande från min sida, och Edwin bara ler tillbaka eller fortsätter :-( Ändringen på honom är så tydlig och jag märkte i helgen att han ändrade sig.


Edwin har pipit och gnällt hela dagen. Sova middag ville han inte göra trots att det skulle göra honom så gott... Så den hårda mamman lät honom inte somna vid kl 15 heller, då var han jättetrött!


Han har ätit lite grann idag iaf. Han åt upp sin välling tillslut, ätit en clementin, lite potatis och falukorv. Men han dricker bra, både saft och nyponsoppa har han druckit.


 

Bygger Duplo Lego


Vi byggde Duplo Lego en stund idag. Det gillar han. Jag fick även agera väg... min rygg var en körbana där Edwin körde fram och tillbaka :-) Den stunden vi hade var jättemysig... då får man nästan lite dåligt samvete över att man är en så tråkig mamma som nejar och fyar :-(


 

Mamma älskar dig skrutten....


Med tanke på att det inte blev något sovande idag på dagen så har eftermiddagen varit ännu jobbigare för Edwin. Nästan ingenting har varit roligt, mycket tårar och skrik...


Pyjamas och ny blöja åkte på kl 17.05, kl 17.10 sov han... *ler* Det säger en del va..


Nu hoppas jag att han sover ordentligt och genom natten. Risken är att han vaknar tidigt men det får jag ta... Bara det blir en lugn kväll nu

Av Grynisen - 1 februari 2012 08:33

En riktigt jobbig natt för Edwin. Han har hostat så mycket, ögonen har klibbats ihop och han har haft svårt att komma till ro :-(


Hostan är väldigt slemmig och han mår nog lite illa av hostandet. Ögonen vet jag fortfarande inte om det är ögoninflamation. De geggar mest när han sover, men han är röd under sina ögon, ser nästan ut som om han har gråtit i flera dagar... Jag tror inte att han har någon feber, så det är väl nått virus han åkt på


 


Just nu sitter Edwin och kör sina bilar i soffan. Han är nöjd och harmonisk vilket känns skönt. Tyvärr så äter han ingenting *suck* Igår fick han i sig ett digestive-kex, en clementin och en flaska välling + saft. Idag har han druckit lite juice och ätit en pyttebit bröd. Vällingen står orörd :-( Den brukar han äta...


 

Men det är väl så att så länge han dricker är det ingen fara. Det är bara så ovanligt att han inte vill äta... Jag får väl skala en clementin sen, det brukar han inte tacka nej till :-)


Min hals är inte riktigt som den ska, antagligen Edwins baciller som fått fäste. Vi får väl se om det blir något vidare av detta... Fliz vaknade med nackspärr imorse så hon var inte heller på topp idag. Jag smörjde hennes nacke med Heatlotion från AloeVera, och sen på med en sjal. Jag sa till henne att hon får komma hem om det blir för jobbigt i skolan!


En halvtaskig dag i sjukdomens tecken... Jag hoppas att det vänder till det bättre, för sjuka har vi inte lust att vara!


Önskar er som läser en fin dag iaf :-D

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards