Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Grynisen - 29 januari 2012 22:21

När de stora barnen la sig vid kl 21 så såg jag fram emot en stunds lugn och ro. Lite tv och Wallander.... men ICKE!!!


Edwin drar igång världens hostande, snoret rinner och en ny förkylning har gjort entré :-( Han hostar varannan sekund känns det som... Blir en härlig natt känner jag *suck*


Så nu sitter en halvgrinig Edwin uppe med oss och ser på Wallander, kul söndags kväll. Han hostar helt galet, så dagis är uteslutet imorgon.


 


Edwin sitter och kör sin nya traktor som han fick idag. Vi var inne en snabbis på Hälsomässan där Micke jobbade och då hade leksaksaffären Lekia 30% rabatt på alla leksaker, trevligt :-) Så en ny fin traktor fick flytta med hem till Edwin. Lyckan är stooor *ler*

Av Grynisen - 29 januari 2012 20:00

Ja det blev ett fasligt bakande idag. Eller egentligen inte, men för att vara hos oss så blev det lite mer bakande än vanligt *ler* Är ju tyvärr ingen bullmamma vilket jag önskar att jag var...


Fliz startade igång med sina cupcakes som vi testade från Kungsörnen.


 


 

Fliz vispade för fullt, färdig blandning + vatten


 

Rosa fina cupecakes-formar i muffinsplåten


 

Smeten upphälld i formarna. Dax att smaka på smeten ;-)


 

Färdiggräddat :-) Nu ska det svalna innan frostingen ska på!!!


Medans muffinsen svalnade så tyckte Whille att vi skulle baka kladdkakemuffins. Whille har Roliga Timmen i skolan på tisdag och då har han lovat att baka. Kladdkakemuffisens blir ju oftast godare om de får goa sig några dagar i kylen.


Sagt och gjort... Kladdkakemuffins blev det :-)


 

Whille vispar ägg och socker


 

Kakao och annat gott i blandningen


Trots att vi gjorde dubbel sats så räckte det bara till 17 muffins, så vi fick köra en dubbel sats till :-) Inte Whille emot direkt *HAHA* Då fick vi ju även över tolv stycken till oss, så det ska vi fika på om en stund


Efter en stund fortsatte vi med Flizens cupcakes. Vi gjorde frostingen av påse nummer 2 + 50 g smör och lite vatten. Frostingen blev faktiskt jättebra, perfekt konsistens för att spritsa utan rinnande kladd. Detta var nog höjdpunkten för Fliz....


Det måste vi göra om helt enkelt :-)


 

Så duktig Fliza


 

Dekorationsdax


 

Sååå fina :-)


Nu ska vi provsmaka kladdkakemuffins och cupcakes till Så ska det låta som börjar nu!!!  

Av Grynisen - 29 januari 2012 10:41

Söndag förmiddag redan, Micke har åkt till Hälsomässan och vi andra går och maskar oss i morgonrock/pyjamas :-)


Edwin vaknade tidigt idag *sucka* Han började mangla mig runt halv sex tror jag, galet tidigt :-( Men han somnade om en liten stund efter nån timme så vi gick upp vid halv åtta. Han fick sin goa välling och jag kikade lite på morgon-tv. Sen kom Whille och Fliz upp...


 

Leker med farfars motorcykel, full koncentration :-)


Frukosten är avklarad, dammsugarn har fått göra sitt på nedervåningen och tvättmaskinen kör sitt första pass. Allt är som det ska... :-)


Jag tänkte baka med Fliz sen (om hon levererar ett trevligare humör) Vi köpte en sånn där färdig blandning av ingredienser till cupcakes i fredags. Jag är inte mycket för sånt där färdigt men det kan ju vara gott så det är värt att testa :-)


 


Jag får visa resultatet här på bloggen sen och betyget *hih*


Nu ska jag ta hand om en grinig miniunge, och samtidigt få Fliz på bättre humör *suckar massor*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards