Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Grynisen - 21 augusti 2011 21:45

Idag köpte vi Edwins nya vagn, den vagn som vi kommer ha med oss till Turkiet +  att ha i bilen sen. Perfekt och smidig!!!


 


Carena Lieback Lux


 

• Ryggstöd justerbart i 5 lägen inklusive liggläge

• Justerbart fotstöd

• Avtagbar handtagsbåge

• Sufflett och varukorg

• 5-punktssele

• Transportlås

• Swivelhjul fram med låsspärr


Vi var på Babyland Outlet som öppnat i Göteborg. Säger vara WOW vilken service :-D Vilken stor skillnad mot de tidigare ägarna som hade butiksytan innan. Hemska människor som bara ville tjäna pengar, inte skapa kundrelationer eller service!


Jag kan verkligen rekommendera ALLA som ska handla barnvagnar och/eller barntillbehör att åka till Babyland Outlet på Backaplan!!! Dessutom bra priser och supertrevlig personal :-)


Hittade även flera tänkbara vagnar till Edwin. Vi ska ju sälja hans Emmaljunga Classic Sport för att köpa en smidigare men ändå rejäl vagn.


Dessa vagnar är kandidater till hösten:


  

Emmaljunga Scooter 2.0


  

Carena Swing (i svart tyg)


  

Emmaljunga Cangaroo

 

Varför jag fastnade för de två sista (har aldrig gillat tre-hjulingar) är pga utrymmet  för barnet. Det var jättebra utrymme, fullt liggläge och gott om plats för en åkpåse utan att barnet sitter som en sardin i en burk :-) Dessutom bra lastutrymme under vagnen som är bra vid shopping o annat :-D Stora bra hjul som funkar att köra när det är snö och slask + oplogade vägar (tänker på dagispromenaderna i framtiden)


Däremot gillar jag inte tipprisken med tre-hjulingar :-( Massa olyckor har ju hänt och det vill jag ju absolut inte att det ska hända Edwin!!!


Scootern däremot har jag bara hört bra om så det finns väl inget direkt att skriva där *ler*


Men vi får se vad det blir. Edwins nuvarande vagn ska jag sälja i september tänkte jag så det gäller ju att snart veta vilken vagn vi vill satsa på!!! Är det någon som vet nått om Carena Swing eller Emmaljunga Cangaroo, postivt eller negativt, så skriv gärna en rad här :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards