Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Grynisen - 13 juli 2011 20:56

Jag, Fliz och Edwin åkte till Slottskogen i förmiddags. Vädret var lite halvkallt och både jag och Fliz frös lite *brrr* Men efter någon timme så sprack det upp och solen visade sig, åhhh vilken värme!!!


   Vi hälsade på hos fina sälarna


När vi kom till sälarna så var nästan hela dammen tömd på vatten, antagligen var det dax för rengörning. För fyra år sen var vi med om samma sak men då var dammen helt tömd.


Men idag såg sälarna väldigt nöjda ut, dessutom fanns det två små ungar där. Tyvärr fick jag inte med de på bild, de höll sig lite gömda!


Vidare från säldammen så tog vi den galet branta backen upp till Barnens Zoo.... Gaaaaaah så flåsigt!!!!! Kände mig som en flodhäst som flåsade helt galet *fnissar* Den backen är inte att leka med, speciellt inte med en barnvagn oxå.... Borde springa upp o ner där varje dag, då får man nog upp flåset ;-)


 

Barnens Zoo

Edwin tyckte att Barnens Zoo var roligt. Tyvärr får man ju inte klappa djuren längre så Edwin fick inte bekanta sig med tant Gris eller de söta små killingarna. Men han tittade glatt och pekade genom staketen :-)

Sen gick vi till fåglarna och dovhjorten, och en del andra fina djur. Då började Fliz mage att kurra, inte blev jag förvånad. Det är ju alltid så att barn blir hungriga när man är ute...

Fliz ville att vi skulle äta på IKEA, hon var så jättesugen på fläskytterfilé, pommes och bea *HAHA* Gottegrisen där ;-)

Vi tog en promenad nedåt igen, ner mot alla gräsmattor. Där fick Edwin springa, uppe bland djuren fick han sitta i vagnen. Vilken lycka.... att springa är ju det bästa som Edwin vet när man är ute!

      Som sagt, springa är jättekul :-)


  

Fliz fick för sig att hon skulle hitta en fyrklöver... LYCKA TILL ;-)


    Medans Fliz letade så sprang Edwin vidare *haha*

 

Tillslut kom vi till bilen, så vi äntligen kom iväg till IKEA. Självklart kom vi lagom till värsta matkön i restaurangen. Halva Göteborg var tydligen hungriga samtidigt :-) Men det var bara att ställa sig och se glad ut!!!


Maten var jättegod, det kändes verkligen att det var mattajm. Efter maten åkte vi hemåt för lite altanmys i solen, härligt :-)




 


Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards