Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Bästa Lisebergsdagen

Av Grynisen - 27 juni 2011 21:20

Dagen före Midsommarafton åkte vi till Liseberg efter att jag jobbat klart. Jag hörde för flera år sen att det är en otroligt bra dag - dagen före Midsommarafton. Många reser bort, planerar för Midsommarafton osv så då finns inte tiden för ett Lisebergsbesök.


Jag måste säga att det var den bästa dagen, en av de bästa som jag varit på Liseberg. Vi var där runt klockan 14. Whille och Fliz fick varsinna åkpass och sen var det bara att åka.... De rusade till Radiobilarna som första station. Det var bara att rusa rakt in, ingen kö :-)


  


Medans barnen körde Radiobilarna så ringde jag min svägerska Ulle som oxå skulle till Liseberg med barnens kusiner. Dessutom skulle min yngsta syster med flickvän oxå dit :-) Tokroligt när man är ett stort sällskap!!!! Syrran med flickvän mötte upp oss.


När Whille och Fliz kört tre gånger på Radiobilarna så gick vi bort mot Hanghai. Där mötte vi upp svägerska och kusiner och genast var det dax för nästa åk :-)


   Whille, Linneá, Tina och Fliz

 

Vädret var perfekt, lite småregn som kom ibland. I övrigt uppehåll med runt +15 grader.


Edwin tyckte väl det var lagom roligt med Liseberg. Han fick ju vara i vagnen nästan hela tiden, och det passar inte herrn. Numera vill han springa hela tiden, men att låta honom göra det på Liseberg funkade inte i alla lägen.


Edwin fick åka Farfars bilar och Kaninresan. Jag tror inte han förstod nått speciellt men nu har han haft sin premiär iaf :-)


     

Barnen fortsatte åka och åka, syrran åkte med barnen emellanåt. Sen åkte min svägerska med ibland. Jag var ju själv med Edwin så jag hoppade över åkandet denna gången :-(


  

Fliz vann två påsar daim :-)

Jag tror att den längsta väntetiden var till Balder, då fick barnen vänta ca 10 minuter. Det var bara en gång, övrigt så fick de springa in på nästan allt... De4t är ju precis så en Lisebergsdag ska bli, inga köer och massa åkande :-)

Whille räknade till att han åkte runt 30 gånger, men jag är helt säker på att det är ännu mera!!!

   Jag och Edwin utanför Kållerado

Vi var kvar på Liseberg till ca 22.45, en kvart kvar till stängning. Edwin somnade gott i sin vagn vid kl 20 och sov jättebra. Han sov även vidare i bilen vilket kändes skönt när vi åkte hem...

Detta blir en tradition, dagen innan Midsommarafton kommer vara en stående dag för oss :-)


 



 

 
 
Jessica

Jessica

28 juni 2011 22:01

Åh vad jag blir sugen på en Lisebergsresa när jag ser dina bilder :)
Jag tror minsann vi får hänga med er nästa år ;))

FIN bild på dig och Edwin oxå *söta*

PUSS <3

http://jezza.se

Grynisen

29 juni 2011 14:38

Klart ni ska :-)

Puss puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards