Alla inlägg under april 2011

Av Grynisen - 15 april 2011 21:29

Första gången jag har riktig tandvärk, och jag lovar, det gör JÄTTEONT!!!! Självklart finns det säkert 100 gånger värre tandvärk, men den här är inte rolig :-(


Det ilar, värker upp i huvudet och ner i underkäken, pulserar och finns där i bakgrunden hela tiden. Emellanåt försvinner den, men visar sig tydligt med värk och ilande när den är tebax.


 


Igår fick jag akupunktur av Micke. Det hjälpte faktiskt :-) Jag kunde sova på natten utan någon värk, men sen idag under dagen och kvällen så har den kommit och gått.


Frågan är hur länge jag står ut!? Är ju jäkligt smärttålig, men det finns ju en gräns även för mig...


Får väl beställa en tid hos tandläkaren, ringer väl på måndag. Det jag har minst lust med är kostnaden *sucka* Otroligt omotiverat.... men jag har väl inget val!


 




Av Grynisen - 13 april 2011 19:03

Helt plötsligt stannade Edwin upp, stod helt stilla och tittade!!!


 

Lottodragning - Var god och stör EJ 

Av Grynisen - 12 april 2011 16:49

Har hittat två nya favoriter i glass-smak, nämligen jordgubb/rabarber och hasselnöt från Triumf glass. Glassarna är grymt goda. De finns att köpa som kulglass men även i en-liters-förpackning.


 


Jordgubb/rabarber är en typisk sommarglass. Den är så svalkande och fräsch i smaken. Den smakar väldigt lik BOB-saften med jordgubb och rabarber!!!

 

En favorit sen länge egentligen. Men nu när jag hittade den i en-liters-förpackning så blev den lite extra favorit.


Det är så gott med glass. Speciellt när man köper lite mer kvalitétsglass. SIA-glass är oxå en favorit, då mest knäckglassen och vaniljglassen. Sen Ben & Jerry är oxå grym men jäkigt dyr om man jämför med Triumf och SIA.


Min största favorit är, ni som läst bloggen ett tag vet ju, wienernougat från Triumf glass. Älskar den goda nougaten som ligger i långa stänger i vaniljglassen *njuta* Tyvärr finns den inte att köpa i konsumentförpackning :-.(


Är det någon av mina läsare som har någon favoritglass tro? Berätta gärna :-D

Av Grynisen - 11 april 2011 17:06

Har sen dryga veckan tillbaka haft sånt där tok-kli på halsen och armarna. Det har blivit värre och värre och igår kväll kände jag att jag ville hyvla huden med en osthyvel *skrattar* Då hade prickarna även spridit sig till händerna, fingararna och insidan låren...


Prickarna får jag antaglien pga stress... och att jag inte är på topp inombords.


Fick en tid till Vårdcentralen imorse och gick dit. Berättade om mina prickar och visade. Läkaren tyckte att det var nässelutslag, ev någon allergi. Jag sa att jag brukar ibland få sånna här prickar just pga stress. Men nänä, det tyckte inte läkaren *hmmm*


Han tog även en odling på streptokocker, men det var negativt. Med mig därifrån hade jag recept på allergitabletter, Tavegyl (mot klådan) och Emovat kräm.


Inget klokare blev jag, men nu hoppas jag att jag snart slipper se ut som en prickig korv med värsta rödtonen på halsen. Ser ju förjävlig ut rent ut sagt *skrattar*

Av Grynisen - 10 april 2011 19:30

Vilken härlig vårdag det har varit idag, eller nästan försommardag :-) Vi hade +17 grader i skuggen, helt otroligt skönt!!!


Jag och Whille åkte iväg imorse, dels för att köpa lite kläder till mig men även för att köpa Penseér, Påskliljor och lite annat för att välkomna våren :-)


Shoppingen till mig gick väl sådär, köpte två bh och några tjockis-överdelar. Får väl se hur bekväm jag känner mig i kläderna när jag provar. Annars funkar säkert en sopsäck, de finns ju oxå i lite olika färger *fnissar*


Därefter åkte vi till Blomsterlandet. Kan ju säga att halva Göteborg var där :-) Oj oj oj så mycket folk. Men handlat fick vi :-)


Det blev lila Penseér till krukorna Påskliljor, lila/vita Penseér till amplarna, stor kruka med massor av Påskliljor till altanbordet och överraskningsvis två Rhododendron :-)


 

Underbar färg... Whilles val av Penseér :-)


 

Minipenseér i amplarna vid entrén


  

Vacker Rhododendron som vi hoppas ska blomma fint framöver!

 

Vi har varit ute hela dagen. Det har krattats gräs, plockats grenar, plockats skräp, utemöblerna har plockats fram. Det blev även grillning, fläskfilé, som vi åt en god potatisgratäng till *mums*


Massa energi har man fått, lite röd solbränna på kinderna, frisk skön känsla!!! Åhhh vilken härlig dag.... :-D



Av Grynisen - 10 april 2011 09:00

Min underbara lillgos :-)


Trots att han väcker mig runt kl 6 varje dag så kan jag inget annat än le. 


Edwins fina leende, tindrande ögon och gosiga mjuka händer...


 

 Mammas goa unge   


  

Kolla in lockarna, såååå fint :-)

Av Grynisen - 9 april 2011 20:15

Strålande sol, blå himmel och ca +12 grader. Med andra ord, DET ÄR VÅÅÅR!!!


Jag, Whille och Edwin har haft en mycket härlig eftermiddag. Vi var iväg på fotbollscup i 4½ timme. Solen strålade och det var verkligen jätteskönt. Jag stog och sög åt mig solstrålarna, ljuvligt :-)


Trots att grabbarna förlorade alla tre matcher (behöver jag nämna att de har lite att jobba på) så var eftermiddagen det bästa på länge. Energi, energi, energi :-)


Lite fina bilder blev det oxå


   Edwin sitter i det torra döda gräset. Gräset var jätteroligt och spännande!


 

Tittar på några mammor som gapade och hejade på spelande killar :-)


 

Finaste...   


På annat håll inne i Göteborg var Fliz och Micke. Perfekt dag även för att vara i stan :-)


Det blev lite handling, bio för att se Trassel 3D och sen goood fika. Fliz var jättenöjd och sa att det var den bästa lördagen någonsin. En stolt pappa och nöjd dotter!!!


  Vad ska det bli av min dotter :-) Stor lycka över nit-armbandet från Shock!!!!


  Biomys, Trassel 3D


  Godaste äpplepajen med vaniljsås

Av Grynisen - 9 april 2011 10:19

Idag har Whille fotbollscup. Vi har som tur är begåvats med ett soligt väder vilket känns jätteskönt :-)


Jag, Whille och Edwin ska iväg på cupen, medan Micke och Fliz ska in till stan. Micke har överraskningsdag för Fliz *ler* Hon är sååå nyfiken och jag vet att hon kommer bli jättenöjd!!!


    

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards