Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Grynisen - 26 mars 2011 21:10

Vi letar ny bil! Jag har kikat runt nån månad nu via nätet, och idag och förra söndagen så har jag och Micke varit iväg för att titta, provsitta, läsa in mer info osv.


Det är ruggigt lärorikt och vi har verkligen förvånats, dels av bilar men även av okunniga säljare *haha* Det finns gott om det sistnämnda :-)


Vi har tittat på:


  • KIA Cee´d Kombi
  • Saab 9-5
  • Ford C-Max Grande
  • Nissan Qashqai+2
  • Reanult Scenic Grande
  • Volkswagen Touran

Som ni säkert förstår är det en liten större bil vi vill ha. Men samtidigt, i dagens medvetna kostnader, så ska bilen vara bränslesnål och ha låg skatt

men samtidigt att fem personer ska sitta skönt i bilen.


Den bil som vi fastnat mest för är Volkswagen Touran


 

En sånn här bil vill vi ha :-) Fem separata säten + två extra säten i bagagen, bränslesnål (diesel 4,1l/100km på landsväg), låg skatt (minns ej exakt, men ca 1.500 kr har jag för mig)


Det jag måste kolla upp är kostander för service och var försäkring kan kosta!!!


Sen får vi se när vi har möjlighet att köpa en sådan :-) Får hålla tummarna för att vi får tillbaka fina pengar på skatten till Midsommar *fnissar*


Vi är en bit på väg nu iaf :-D

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards