Alla inlägg under december 2010

Av Grynisen - 18 december 2010 22:45

Medicinen gav resultat tillslut... Idag visade temperaturen på 37,2 grader på morgonen, liiiite förhöjd temp men inget som kallas feber i mina öron :-D Hostan har jag kvar, stundtals riktigt jobbig....

 

Men jag är trött, kroppen har tagit stryk av att ha feber i nio dagar... Det kan aldrig vara bra att ha feber så länge. Men som jag skrivit tidigare, dagens läkare... bättre att du själv tar reda på din sjukdom INNAN du besöker läkaren så kan han/hon/den/det få äran att ta fram medicin som FÖRHOPPNINGSVIS fungerar *GAAAAAAAAAAAH*

 

Frustration alltså...

 

Nåja! Jag har jobbat idag. Så mycket folk det var där från ca 12. Galet helt klart... men som vanligt kul eftersom det är glada personer.

 

Imorgon, måndag kväll och onsdag kväll jobbar jag oxå. Frågan är hur jag ska hinna med alla måsten fram till julafton *sliter mitt hår* Men på nått sätt försöker jag förtränga det hela tiden, så slipper jag paniken. Bättre jag tar den efter måndag eller nått *HAHA*

Jobb · Sjuk
Av Grynisen - 15 december 2010 09:30

Igår trodde jag att febern var på väg bort, högsta tempen var 37,8 grader och det var på kvällen. Men imorse hade jag en morgontemp på 38,1 grader :-(

 

Orkar inte mera nu....

 

Jag var med Whille hos läkare igår, han har haft feber två kvällar i rad. Dessutom så klagade han över smärtor mot lungorna. Men Whille var frisk, en sänka under 8, fina ljud från lungorna osv... Det känns skönt iaf :-)

 

Men frågan igen då, vad är det för fel på mig? Jag borde kanske ta mig till läkare igen, just med tanke på att sänkan var förhöjd. Det kanske är nått i kroppen ändå, eller ja, det är klart att det ÄR något....

 

Avvaktar denna dag tror jag...



Av Grynisen - 13 december 2010 15:33

Usch, idag är det femte dagen jag har feber.... min onda rygg som jag skrev om tidigare var ju "feber-ond hud" som jag alltid får när jag har feber...

 

Igår var jag hos läkaren för att kolla om jag kanske har någon infektion. Tänk er en tant, ca 55+, läppstift målad utanför läpparna, eyeliner som värsta Lady Gaga och tuperat hår, där har vi min sk läkare... *hmmm*

 

Jag berättade för henne om min feber och min hosta, även min tanke över ev infektion i kroppen. Då ifrågasatte hon mig och undrade vad jag trodde det kunde vara då!?`

 

HALLÅÅÅÅ där....?

 

Hade än sänka på 50 men det tyckte hon inte var någon fara, lungorna lät bra så det är något virus blev resultatet av undersökningen som tog max 2 minuter.

 

Hmmm.... dagens läkare. Borde nog gå till privata läkare i fortsättningen. Känns som om det är skillnad på läkare och läkare numera :-(

 

Så jag fortsätter med mina stadiga 38,4 idag.... överlever ju som alltid ;-)

 

  

Av Grynisen - 11 december 2010 06:26

Att ladda batterierna under natten har det inte varit tal om denna natten :-(

 

Edwin har tokbökat och gnällt. Jag har sovit ca 3 timmar....

 

GAAAAAAAAAAH!

 

Jag är så trött, jag har fortfarande ont i ryggen + en jäkla hosta som river *gnäller*

 

Vid halv sex gick jag upp, då hade Edwin hållt på och gnällt sen kl 4. Vet inte riktigt vad det är, kanske tanden i överkäken som försöker titta fram?!

 

Jaja, nu har han somnat igen, men jag vågar inte lägga mig nu. Risken är ju att jag blir helt golvad, ska ju till jobbet senare.

 

  

... men han är söt på dagarna iaf :-)

Av Grynisen - 10 december 2010 20:35

Oj oj oj.... vilken vecka. Det börjar kännas att jag jobbar. Det är ju fortfarade superkul :-) men med tanke på att jag och Micke möts i dörren nu för tiden så innebär det oxå att jag jobbar, fixar hemma, handlar och en massa annat som tillhör en vardag och familjelivet.

 

På jobbet är det ju verkligen fullt ös. Vi har ju den största försäljningen på året just nu. Massor med folk, specialsbeställningar, miljoner frågor, massor med varor att fylla på osv...

 

Varför jag och Micke möts i dörren är ju för att vi båda jobbar och vi går omlott hemma för barnens skull, ja Edwin är ju bara 9 månader oxå!

 

Igår fick jag jätteont i ryggen, ont på huden, brännande känsla :-( Sen fick jag frossa så jag var tvungen att gå och lägga mig med fleecefilt OCH duntäcke... Jag har fortfarande lite småkonstig känsla i ryggen, men det känns bättre idag som tur e!

 

 

Av Grynisen - 7 december 2010 20:36

Jag har blivit utmanad av Knytets mamma om hur jag klär Edwin nu när det är kallt ute! Dessutom ska jag utmana fem bloggvänner, men jag har inga småbarnsföräldrar att utmana. Så ni som vill får gärna sno utmaningen istället :-)

 

När vi ska gå ut med vagnen:

* Långärmad body

* Tights/Byxor

* Strumpor

* Ev dregglis/scarf

* Vindtät mössa från POP

* Tossor/Raggsockar

* Vinteroverall från POP om det är vind och minusgrader. Då ibland även en fleecetröja under overallen så det blir lager på lager-effekt!!! Är det plusgrader så är det fleecejacka och byxoe, eller vindtät fleeceoverall från POP

* Vantar ibland, oftast åker händerna in i ärmarna på overallen

* Åkpåse i flecce och täckmaterial

 

 

När vi åker bil:

* Långärmad body

* Tights/Byxor

* Strumpor

* Ev dregglis/scarf

* Tunn bomullsmössa eller Vindtät mössa från POP (beror på väder)

* Tossor/Raggsockar

* Vinteroverall från POP om det är vind och minusgrader. Vid bara minus så funkar även fleecejacka och byxa. Vid plusgrader fleecejacka och byxor, eller jacka och jeans.


Av Grynisen - 6 december 2010 17:04

Jag o syrran var iväg i förmiddags för att spana skor och juisar. Det var mysigt, snöigt och massa julmusik *gillar*

 

Jag hittade två kanonbra skor på Scorett, stövel o känga e det ju!!!

 

  

 

  

Perfekta fodrade kängor för promenader o lek i snön

 

  

Snygga fodrade stövlar!!!

 

Nu behöver jag inte frysa mera iaf :-)

 

Jag fick även köpt två julklappar, en till Whille o en till Edwin. Inget av det som jag skrev tidigare, men jag vet att båda kommer bli glada!!!

Av Grynisen - 6 december 2010 08:45

Idag ska jag försöka mig på lite julklappsshopping, iaf kolla lite i affärerna och även planera.


Igår kväll fick jag idé om två julklappar, nä tre föresten. Det är dessutom en till varje barn, ganska bra :-)

 

Till Edwin är det är Bobby Car. Det är väl lite tidigt att börja leka med en sådan, men jag vet ju hur roligt han kommer ha med den sen när han är lite större :-D

 

Till Fliz är det en SVEA-mössa, svart. Det är ju massa småungdomar som går med dessa mössor. Fliz är ju en mösstjej och ha redan ett stort utbud med mössor, men det finns ändå en till på önskelistan. Frågan är bara vart man får tag i SVEA? Någon som vet???

 

Whille beklagade sig ikväll över vår snowracer (som inte är bra, häftig, snygg osv) Så jag ska kolla på en Stiga Snowracer. Jag hittade på Lekmer.se men jag ska kolla om jag hittar en i en butik, så slipper jag beställa den...

 

En bit på väg iaf, även om inget är köpt än så vet jag iaf något som mina barn kommer att uppskatta!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards