Alla inlägg under oktober 2010

Av Grynisen - 13 oktober 2010 08:50

Barnen har gått till skolan, Micke har åkt till jobbet...

 

Jag och Edwin myser, jag njuter av en kopp te och Edwin leker på sin stora filt på golvet. En mysig morgon...

 

Jag sitter och planerar dagen i mitt huvud. Tvättmaskinen kör sin första tvätt, dammsugaren har redan fått göra sitt jobb. Jag funderar redan på middagen *ler* Jag tror det blir tortillas i ugn. Ska försöka hitta något gott recept på nätet...

 

Ute är det minusgrader, men vindstilla. Det får bli en promenad även idag... Jag tror jag promenerar och möter upp Fliz när hon har slutat skolan. Det är ganska mysigt att gå bara med henne, hon har så mycket tankar och ideér att dela med sig av...

 

Dagen är ganska kravlös och skön. Förhoppninsvis en bra dag :-)

Av Grynisen - 13 oktober 2010 08:44

Trots det sena klockslaget....

 

Jag kan inte bli annat än lycklig :-D


  

En vaken fis....


  

Finaste...


Älskar...  

Av Grynisen - 12 oktober 2010 21:46

* lunch - Hemmagjord pannbiff + sås, klyftpotatis, kokta morötter

 

* bok - Har ingen bok att läsa just nu...

 

* tidning - Skvaller *fnissar* Hänt Extra

 

* godis - Några små godisbitar från godisskålen som står framme så lägligt :-)

 

* läxa - Njut av stunden

 

* shopping - Ingenting

 

* radio - Alltid MixCity

 

* musik - Blandat känner jag...

 

* trista - Att inte veta hur framtiden ser ut

 

* längta - En utlandsresa, vilken energikick

 

* väder - Fantastisk höstväder, strålande sol, kallt men vindstilla

 

* tv - Just nu pinsam Holland - Sverige-match.

 

* onda - Hmmm... inget som är värt att gnälla över

 

* träning - Promenad

 

* lukt - Yankee Candle Blueberry Scones *lööööve*

 

* vackraste - Mina sovande barn *älskar*

Av Grynisen - 12 oktober 2010 12:41

Vilken underbar dag, vilket härligt väder :-)

 

Solen skiner, det är kallt i skuggan men varmt i solen!

 

Jag, Micke och Edwin gick en promenad förut, jättehärligt!!!

 

  

Mitt lilla solsken *älskar*

 

Min tanke var ju att Edwin skulle sova, för hemma var han en riktigt grinig unge. Han vill inte något. Inte leka, inte sova, inte sitta, inte ligga... Listan kan bli lång! Men när vi väl kom ut så var han piggelinen själv, och självklart JÄTTEGLAD!!!

 

   

Härlig promenad med två älsklingar!!  

 

Jag försökte lägga Edwin ner i vagnen, där låg han en stund men hamnade sen i en slags "sit-ups-position" där han lite gnälligt visade att det var ganska trist att ligga. Det var bara att fälla upp ryggen i vagnen igen och där satt han och njöt... Han älskar sin vagn!!!

 

  

Pigg och glad, ska inte alls sova...

 

När vi hade gått en bra stund så la Edwin till med en lutande sidoställning i vagnen. Micke satte honom upp igen, men lutningen var tillbaka sekunden senare. Så det var bara att låta honom vara :-)

 

  

... tre minuter senare....

 

Men några minuter senare sov lillprinsen ändå. Han somnade i exakt samma läge som han alldeles innan satt och tittade. Barn är så härliga... är man trött så somnar man bara här och nu ;-)

 

Nu ligger Edwin och sover gott i vagnen på utsidan. Det är skönt att kunna låta honom ligga kvar ute i den friska goa luften som är sånna här höstdagar.

Av Grynisen - 12 oktober 2010 09:28

I flera år har jag velat ha en symaskin. En enkel symaskin där de vanligaste funktionerna finns. Även barnen vill att vi ska ha en sådan...

 

Tänk vad smidigt att kunna laga sprukna sömmar, lägga upp gardiner, sy enklare saker...

 

En symaskin står på önskelistan i år :-)

 

  

Av Grynisen - 10 oktober 2010 22:12

Jag tävlar om en fin namntavla på Barnshoppingbloggen

 

  

 

 

Av Grynisen - 10 oktober 2010 18:03

För några dagar sen köpte jag lite höstväxter som vi ska ha i utekrukorna vid vår ytterdörr. När jag för en stund sen satte igång och planterade detta så fick jag någon sorts energi *haha* Det gäller ju att ta vara på den ;-)

 

Jag började röja på tomten. Plocka undan på altanen, bort med utemöbler, dynor och annat. In med torkvindan i garaget, undan med leksaker och annat... Slängde alla stackars döda och halvdöda växter. Jag tog faktiskt tillvara på två Pelargonier som min älskade syster hade med hit i somras. De står nu nedklippta inne i Edwins blivande rum för att få vintergoa sig till våren...

 

Fyllde även på fågelfrön i båda fågelhusen ute vid träden så nu finns det god mat till både ekorren och alla andra fåglar. Mysigt :-D

 

     



Av Grynisen - 10 oktober 2010 14:40

Det känns så skönt att bilstolen är köpt. Jag satte fast den direkt nu när vi kom hem, lika bra ju!

 

Imorgon blir det premiär-åkning i nya stolen. Jag HOPPAS verkligen att Edwin kommer tycka det är roligare att åka bil *tumhållning*


  

Britax Two-Way

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards