Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

En trött småbarnsmamma

Av Grynisen - 30 oktober 2010 12:37

Ja allt är ju långt ifrån rosa och fluffigt och supermysigt med små barn. Just nu pågår övningen för Edwin att sova i sin säng UTAN mig. Vi kan väl kalla det för en stor strid just nu :-(

 

Edwin somnade i sin säng tillslut igår kväll, då hade han gråtit, skrikit eller vad man ska kalla det i ca 40 minuter. Jag fanns hos honom hela tiden, klappade honom, pratade med honom, stoppade in nappen i munnen osv. Men han skulle bara INTE sova... Så enkelt var det.

 

När han väl somnade så var det ju bara för mig att oxå lägga mig :-) Jag hann sova dryga timmen sen vaknade han. Så höll det på fram till klockan 4 i morse, då gav jag upp. Då la jag Edwin i vår säng, och han och jag somnade gott...

 

Idag har jag haft samma helvete när han skulle sova middag. Han var så trött så han orkade inte vara vaken, men skrika kunde han :-( Stackarn är helt hes nu...

 

Men jag måste få honom att lära sig somna själv, och att sova i sin säng. Det är ju för hans skull framför allt, men även så att jag kan få några minuter själv. Han är ju i den mammiga fasen nu, så då får jag nästan aldrig vara ifred.

 

Fortsättningen följer ikväll.... Hoppas det går smidigare och lättare för varje gång.

 
 
Jessica

Jessica

31 oktober 2010 19:07

Åh gumman, det är kämpigt när det ska bråkas vis sömnen sådär :(

Håller tummarna för att det får lite bättre för varje gång/dag.

Kramar

http://mottettnyttliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards