Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Ullared, shopping o Ola-Conny :-)

Av Grynisen - 22 september 2010 21:00

Förväntansfulla och glada åkte vi mot Ullared efter nio imorse!!! Barnen längtade och pratade om allt de skulle handla.  Edwin gnällde o grät ca fem mil innan han somnade. Det är så varje gång vi åker bil nu för tiden, han tycker det är jättetrist. Tror att han störs av att han sitter fast :-( Tyvärr är det inget som hjälper, jo att ta ur honom ur bilstolen, men det går ju inte.

 

Efter en stunds letande efter parkering, ja en parkering nära Gekås-huset :-) Fick även lacka ur på en kärring som tog en p-plats som jag stod o väntade på. Ap-kärring... blev skit-sne på tanten. Jag skällde ut henne (nått jag aldrig brukar göra) Whille o Fliz sjönk ihop i baksätet *fnissar* Stackars barn!!!

 

Vi tog en varsin korv med mos och Edwin mumsade banan innan vi startade shoppingen!

 

  

Mot ingången....

 

Det var ganska lagom med folk trots en del trängsel i början. Vi gick runt ganska strukturerat för att inte glömma det som vi verkligen ville kolla på. Whille hittade snygga T-shirts och boxers. Boxerna var med FC Barca (Zlatans förra fotbollsklubb) Whille lyste som en sol *ler*

 

Fliz hittade oxå en del fina kläder, hon är ju mycket för svart och det var väl det som var problemet. Det fanns inte så mycket i svart som Fliz gillade, men hon blev nöjd ändå.

 

Jag köpte en hel del vantar till barnen, både tunna fingervantar och tjocka fingervantar. Allt för att vi ska klara vintern utan att komplettera med fler vantar :-)

 

Till Edwin blev det endast ett par vintervantar och vintertossor. Jag tycker inte att de har så fina kläder till små barn :-( Eller kanske inte min typ av kläder är nog mer rätt... Kläder med Alfons Åberg, Nalle Phu osv är ganska trist...

 

Chocken kom på leksaksavdelningen, barnen hittade INGET.... De hittade inte det som de hade tänkt köpa... Vilken besvikelse :-( De gick runt och verkligen letade efter nått att köpa. Stackars barn!!! Så det blev bara några småsaker, men jag försökte uppmuntra de med att de har ju alla pengarna kvar istället *ler* Kanske inte den bästa trösten just då *HAHA*

 

Till mig själv blev det sex par sockar och en diskmedelspump *ASG* Snacka om att inte unna sig för mycket... Hmmm!!! Jag kände inte att jag hade ro att springa runt och leta till mig själv. Det räckte med att hålla koll på tre barn :-)

 

När vi ställde oss vid godiset, ja vem ser jag då??? Jo självaste OLA-CONNY *ASG* Tjoohooo :-) Förra gången jag var i Ullared såg jag sexy Morgan ;-) Sicka grabbar!!! Det är verkligen orginal.... Hihi!!! Såg tyvärr inte Boris, det hade jag gillat mer :-)

 

  

Färdighandlade :-)

 

Äntligen klara :-) Ut med alla påsar i bilen sen vidare mot SkoBoo. Men där hade jag nada fokus så det blev inga skor... tyvärr.

 

Vi åt på Burger King sen styrde vi bilen mot Göteborg igen. Edwin smågnällde fram till vi kom ut på motorvägen. Då drog helvetet igång....Skrik, gråt och massor med tårar i ca 45 minuter *phuuu* Det är ju tur att man har en spärr och inte slår sina barn... för det är otroligt psykande att ha en storgråtande bebis i bilen.

 

Hem ville vi  ju oxå så jag hade inte lust att stanna någonstans bara för att roa honom en stund. Edwin hade ren blöja, var mätt i magen och allt det där som barn ska vara när de sätts i bilen...

 

Tio minuter innan vi var hemma så somnade han, antagligen av utmattning *helt slut* Stackars lilla unge....

 

Väl hemma, då vaknade han igen. Hur glad som helst, solskenet själv....

 

  

Whilles egenvalda saker... Snygga tröjor, boxer och massor med vantar! Fanns lite godis oxå *ler*

 

  

Fliz egenvalda saker. Största lyckan var nog häxhatten med lila hår i *fnissar*

 

Lite badleksaker och vanliga leksaker till Edwin  

 

Den här stolen till badkaret gillade jag. Då kan Edwin sitta utan att vi måste hålla honom hela tiden. Den sitter fast med sugproppar i botten. Hoppas nu att den är lika bra som den ser ut *ler*  

 

  

Två av mina godingar liggandes på golvet medans jag packade upp :-)

 
 
Elisabeth

Elisabeth

22 september 2010 21:24

Blir så sugen på att shoppa, synd att det är lite längre härifrån. Ni har ju gjort massor av fina fynd :)Stackars Edwin, inte kul när barn gråter så där...ett under att dom kan vara så glada en kort stund efter, glömmer snabbt som tur är :)

Kram.

http://knytet.bloggplatsen.se

Grynisen

22 september 2010 21:34

Ja shopping e jättekul :-)

Vet inte riktigt hur jag ska lösa skrik-problemet med Edwin bara :-( Det tar ju på krafterna... flr oss båda

Kram tebax

 
Jessica

Jessica

23 september 2010 21:33

Åh så mycket fint de hittat att handla :)
Måste säga att jag gillar Whilles smak, super snygga tröjor i härliga färger!
Misstänker att P hade gillat boxerna skarpt ;)

Kände nästan din panik när du skrev om hemresan *ryser* Det är super jobbigt när de skriker sådär och man eg inte kan göra så mycket åt det,
skulle man stanna hela tiden så kommer man ju aldrig hem *phu*

Puss puss!

http://jezza.wordpress.com

Grynisen

23 september 2010 21:53

Ja Whille har superbra smak. Han älskar snygga kläder och har absolut inga problem att ha rosa och lila... Boxerna är helgrymma, Whille är sååå lycklig *skrattar*

Mmmm hemresa var sjukt jobbig :-( Idag har det inte blivit någon bilåkning för Edwins del. Tror iofs inte att han tagit skada av sitt skrikande... men jag det gjorde ont i hela mig av hans gråt och krokodiltårar *suckar*

Puss puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards