Alla inlägg den 20 september 2010

Av Grynisen - 20 september 2010 16:02

Idag har jag köpt lite nytt te. Jag som inte dricker kaffe känner att te är ett måste den kalla årstiden (årstiderna) På sommaren blir det någon kopp te på morgonen till frukosten, men nu och framöver blir det te några gånger varje dag :-)

 

Jag köper alltid te i tebutik. Det finns mycket mer att välja på och smakerna är otroligt mycket mer "äkta".

 

Idag blev det följande te-smaker:

 

  • Höstglöd - Svart te med smak av tranbär, fläder och grädde
  • Lyckliga stunder - Svart te med smak av persika, kvitten och grädde
  • Semester - Svart te med smak av hallon, jordgubb och röda vinbär
  • Masala Chai - Svart Assam-te med kardemummakärnor, ingefära, kryddnejlika, kanelbitar, svartpeppar och grön kardemumma.

 

Just nu sitter jag och dricker det sistnämnda teét, Masala Chai. Det doftar jul *fnissar* Det luktar verkligen jättegott och smakar väldigt bra, tror att Micke kommer tycka det är jättegott. Han vill alltid ha lite mer smakrika teér.

 

Mina absoluta favoriter är Mammas mirakel och Lyckliga stunder. Men jag köper alltid bara en favorit, sen vill jag hitta nya smaker.


  

Assam tekanna från Bodum

 

En sådan tekanna borde varje teälskare ha :-) Jag har haft min kanna i tolv år, den används då o då. Perfekt att använda när det är flera som dricker te!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards