Alla inlägg den 12 september 2010

Av Grynisen - 12 september 2010 18:07

Vi hade en mysig middag på "Lilla Tavernan" i Göteborg. Maten var god, men jag tyckte det var lite för snabb servering mellan förrätt, middag och efterrätt... Det var även en väldigt hög ljudnivå, men stället var litet och det var fullt med folk.

 

Vi valde att dela på en förrätt. Det var en förrätt som var för två personer. Den innehöll lite av varje av varma små smaknjutningar. Det var friterad fetaost, squashplättar, grillad haloumi, fårostpiroger, bondkorv, köttbullar och tzatsiki.

 

  

Alla små förrätter på ett större fat som vi sedan plockade ifrån

 

Jag tyckte att allt på förrätten var gott, men korven var väldigt rökt och inget jag skulle välja att äta igen.

 

Som varmrätt valde jag en ganska klassisk typisk grekisk mat, Kotopoulo souvlaki. Det var Marinerad grillad kycklingspett, potatis och tzatsiki. Micke valde Arni exohiko, lammstek inbakad i filodeg med lagrad ost, grönsaker och vitlök. Till det var det ugnsbakad potatisk och tzatsiki.

 

  

Min mat, Kotopoulo souvlaki

 

  

Mickes mat, Arni exohiko

 

Maten var jättegod :-) Kycklingen var grillad och smaksatt med mycket vitlök. UNDERBART!!! Micke tyckte oxå om sin mat, men han tyckte nog att min var ännu godare *ler* Han smakade flera gånger och ojade sig över hur gott det smakade :-)

 

Efterrätten var typisk grekisk och även där valde vi olika. Jag valde Baklavas, det är valnötsfylld kaka med honungssirap och glass. Micke tog Sokolatina som är kladdkaka på grekiskt vis med glass.

 

  

Min efterrätt, Baklavas

 

  

Mickes efterrätt, Sokolatina

 

Även efterrätterna var jättegoda, speciellt Baklavas. Mickes kladdkaka var smaksatt med "Metaxa" som är en grekisk likör. Det var gott, men räckte med några skedar.

 

God mat och mysigt sällskap, firande av våran bröllopsdag och en vidare framtid tillsammans. En fin kväll helt enkelt *ler*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards