Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Sommar och sol...

Av Grynisen - 29 juni 2010 19:31

Jag njuuuuter, det ÄR sommar på riktigt nu   

 

Idag efter frukosten åkte vi iväg till sjön Aspen som ligger dryga 10 minuter härifrån. Vi brukar ju normalt sett alltid åka till havet, men eftersom Micke skulle iväg och jobba i eftermiddag så var det närmare och bekvämare att åka till sjön.

 

Vi hade några sköna timmar vid Aspen, där träffade både Whille och Fliz kompisar, jättekul!!! Alla barn badade och hade det kul, sköt vattenpistol och kastade "macka"

 

Edwin skötte sig exemplariskt, alltså denna unge är genomenkel och snäll. Inget gnäll, glad som en sol och nöjd hela tiden. Det måste varit den ungen jag beställde *HAHA*

 

  

Edwin sitter i mitt knä

 

  

  Fliz med fläkt i håret *ler*

 

  

Whille ger mig chansen att snabbt ta ett kort, måste ju iväg o leka igen *ler*

 

Vi var vid Aspen några timmar, när vi skulle åka hem så stannade Whille kvar med sin kompis. Vi andra åkte hem och grillade, eller inte Fliz föresten. Så fort vi kom hem så ringde Fliz kompis, så hon åkte med den familjen och badade.... Skönt när barnen har något att göra.


Jag och Micke åt grillad fläskkotlett, haloumi, klyftpotatis och sallad. Mmm vad gott det var.


Edwin har varit en trött hjälte nu på eftermiddagen, måste vara värmen. Han somnade vid 16.30, sen väcktes av storasyskonen som kom hem. Sen somnade han om och sov dryga timmen för att sedan tutta lite och sova IGEN. I skrivandes stund sover han fortfarande...


Får ta och väcka honom om en stund så han får äta, ny blöja och vara vaken en stund innan natten är här...


  


En trött lillprins   

 

 

 

 

 
 
Elisabeth

Elisabeth

29 juni 2010 21:40

Vilken härlig dag ni haft, skönt med sommar & sol :)

http://knytet.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

30 juni 2010 07:57

Visst är det helt underbart vännen =)
Önskar det får vara så här hela sommaren!!

Vilka härliga bilder på dina super fina barn!!!!

Puss & kram

http://Jezza.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards