Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Grynisen - 6 juni 2010 20:45

Rubriken sammanfattar dagen känner jag, men självklart kan jag utveckla den en smula.


Idag, Sveriges Nationaldag, så spelas även en fotbollsturnering i vår ort. Det är vår fotbollsklubbs födelsedag oxå och den firas alltid med att alla åldrar spelar mot varann i en stor turnering. Så även idag!


Vi samlades imorse vid halv tio. Då körde allt igång. Det var fotbollsmatcher, lotter som såldes, hamburgare som stektes... En härlig stämning med glada barn   


Måste, trots att det var sol, gnälla lite på vädret. Varför ska det blåsa så förbannat???? Jag trodde att jag skulle frysa ihjäl ett tag när vi stod vid fotbollsplanen *brrrr* Vinden var så kall, solen kunde inte ens värma mig. Men trots denna kyla så har vi alla i familjen, förutom lille Edwin som låg i vagnen, fått till en lätt hummerfärg i ansiktet *fnissar* Solen brände riktigt bra, och självklart tänkte vi inte på det när vi frös i ca fyra timmar på fotbollsplanen   


Jaja, Whille och hans lag kom till semifinal. Killarna var jätteduktiga och var mycket stolta över sina medaljer som de fick!!! Tyvärr har jag inga bilder, vi filmade istället vilket gjorde att jag inte tänkte på att ta kort då...


En dag med frisk luft, hetta på kinderna och smutsiga barn... nu är sommaren här!!!

Av Grynisen - 6 juni 2010 00:00

Var inne på Lisebergs hemsida och läste om deras förberedelser med den nya attraktionen som invigs nästa år, AtmosFear - Europas högsta och kanske världens mest spektakulära fritt fall.


Jag måste säga att den låter SKITLÄSKIG *tokrysa* Ska man verkligen våga åka den!?


Ett utdrag från Lisebergs sida:


LisebergsTornet, med en höjd på 146 meter över havet, kommer byggas om till Europas högsta fritt fall-attraktion. Namnet på den nya attraktionen blir AtmosFear.  


AtmosFear kommer att bli Europas högsta fritt fall, både vad gäller fallhöjd och byggnad att utgå ifrån. Sett till hela världen finns det egentligen bara en enda attraktion som kan liknas vid AtmosFear och den är placerad i Australien.

Åkturen startar under jord i tornets källare och att ta sig därifrån upp till toppen tar cirka 100 sekunder. Nedresan går betydligt snabbare – man faller fritt i strax över tre sekunder. I en hastighet på cirka 110 km/h faller passagerarna mot marken och bromsarna slår inte till förrän man når källaren. Under inbromsningen utsätts den som åker för högsta tillåtna G-krafter, 4 G.



   

Tänk bara känslan, dödskänslan, med den farten *iiiiiih* Undra hur många som kissar ner sig *asg*


Just nu så känner jag att jag vill åka AtmosFear, men frågan är ju hur kaxig man är där nästa år när verkligheten är DÄR och jag står inför stunden "ska jag, ska jag inte"...

 

Jessica, vad tror du? Ska vi ta den tillsammans nästa år *ler stort*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards