Alla inlägg den 8 april 2010

Av Grynisen - 8 april 2010 15:00

Idag var jag och Edwin på BVC igen för vägning. Som jag har skrivit tidigare så har ju Edwin tappat en hel del i vikt, 500 g sen födseln. Det är ju väldigt mycket på en bebis, även om Edwin var av den större modellen ;-) Dessutom ska ju bebisar ha nått sin födelsevikt igen senast två veckor efter födseln. Varför vet jag inte, men läkaren informerade oss om det... Edwin är ju idag 5 veckor och 2 dagar...


Sen en vecka tillbaka har jag enligt läkaren (på Urinvägsmottagningen) ordination både ammat och gett ersättning, mycket pga att Edwin antagligen fått för lite mat från mig (eller för tunn). Det har verkligen gett resultat :-D Idag när vi vägde Edwin så har han gått upp hela 250 g på en vecka :-) :-) :-) Vilken lättnad, så underbart att min lilla korv äntligen får ordentligt med mat så han kan växa.

Så dagens Edwin väger idag hela 4.760 g och är 57,5 cm, vid födseln vägde han 4.710 g och var 56cm. Ja han är en stadig bit, han hade ju tillgång till en lyxrestaurang i magen, han ville ju inte komma ut som ni vet*HAHAHA*

Det känns skönt att kunna berätta detta även på Urinvägsmottagningen när vi ska dit igen nästa vecka!!!


Idag var jag och Edwin på BVC igen för vägning. Som jag har skrivit tidigare så har ju Edwin tappat en hel del i vikt, 500 g sen födseln. Det är ju väldigt mycket på en bebis, även om Edwin var av den större modellen ;-) Dessutom ska ju bebisar ha nått sin födelsevikt igen senast två veckor efter födseln. Varför vet jag inte, men läkaren informerade oss om det... Edwin är ju idag 5 veckor och 2 dagar...


Sen en vecka tillbaka har jag enligt läkaren (på Urinvägsmottagningen) ordination både ammat och gett ersättning, mycket pga att Edwin antagligen fått för lite mat från mig (eller för tunn). Det har verkligen gett resultat :-D Idag när vi vägde Edwin så har han gått upp hela 250 g på en vecka :-) :-) :-) Vilken lättnad, så underbart att min lilla korv äntligen får ordentligt med mat så han kan växa.

Så dagens Edwin väger idag hela 4.760 g och är 57,5 cm, vid födseln vägde han 4.710 g och var 56cm. Ja han är en stadig bit, han hade ju tillgång till en lyxrestaurang i magen, han ville ju inte komma ut som ni vet*HAHAHA*


Det känns skönt att kunna berätta detta även på Urinvägsmottagningen när vi ska dit igen nästa vecka!!!v

Av Grynisen - 8 april 2010 11:00

Hittat ett par snygga Converse IGEN, denna gång ljusrosa!!! *vill haaaa*

 

  

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards