Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Grynisen - 11 mars 2010 23:00

I morse var jag och Edwin på BVC för första besöket. Där visade det sig att Edwin fortfarande går ner i vikt, han har nu tappat ett halvt kilo sen födseln. Dessutom tyckte BVC-tanten att han var alldeles för gul i huden och i ögonvitan :-( 

Så det var bara att åka till Barnakuten på Östra och få vidare utredning *suck* 

Jättemysigt att komma in i ett väntrum där det satt kräksjuka barn med påsar i knät :-( och vi har en bebis på nio dagar... Vi fick iaf komma in på ett rum ganska fort när en sköterska såg att Edwin inte var så gammal. Sköterskan undersökte Edwin, vi tog tempen och vägde igen. Ingen feber och samma vikt som på BVC, 4.220g (vägde 4.710g vid födseln) 

 

Därefter började väntan, och jag avskyr att säga det men på en akutmottagning ska man inte behöva vänta på läkare *grrr*  och ABSOLUT INTE i två timmar satt vi i detta jäkla lilla rum och väntade. Då kom en virrig doktor in, Edwin fick bli naken igen för tredje gången samma förmiddag (vilket han avskyr) Läkaren klämde och kände, var ganska vårdslös och snurrig i sitt samtal. Dessutom luktade han cigg och kaffe, INTE OKEJ!!! 

 

Edwin passade på att kissa ner britsen han låg på, då hojtar läkaren till att vi skulle fånga upp kisset. Hur lätt är det då?? Så läkaren hämtade en mugg och föste i Edwins urin från britsen i muggen för att kunna göra en odling... Ni skulle sett *skrattar* Intressant att få höra provresultatet på den odlingen sen ;-)

Sen sa läkaren att en sköterska skulle komma och ta blodprov för att utreda vidare om varför Edwin är så gul i hyn, så gick han... 


Jag och Micke satt i rummet, tittade på varann och bara undrade hur detta återigen kan vara en akutmottagning. 


Sköterskan kom, tog blodprov i Edwins stortå :-( Aj aj aj... så ledsen liten Edwin jag hade. Usch!!! Jag frågade sköterskan när proverna skulle vara klara, fick till svar att nån gång i eftermiddag. Då kände jag bara att nu räcker det med att vara i detta lilla rum. Jag sa att vi måste hem, barnen slutar skolan osv. Hon skulle kolla med läkaren om vi kunde åka hem. Det gick bra, vi fick direktnumret till läkaren för att få reda på provresultaten imorgon (fredag) + att jag ska väga Edwin före och efter amning för att se så han får i sig tillräckligt med mat. 

Fortsättning följer imorgon... phuuu...

Av Grynisen - 11 mars 2010 15:30

Lånade med mig en lista från Jezza :-)

Dagens vill ha: Lugn och skön dag.
Dagens klädsel: Längre grå kofta, svart linne och svarta leggings.
Dagens smink: Vardagssmink, mascara, eyeliner och ögonbrynspenna.
Dagens frisyr: Usch ja, har inte klippt mig på två månader :-( Har en jättemössa på huvudet 
Dagens händelse: Besök på barnakuten med Edwin

Dagens planer: Hade inget planerat!
Dagens saknad: Värme.
Dagens drog: Hmm jag som inte ens druckit te idag *HAHA* Näää ingenting idag
Dagens roligaste: Att ha min härliga familj
Dagens favorit: Edwin som var såååå duktig hos doktorn! 
Dagens köp: Ingenting....
Dagens godis: Har inte intagit något godis.
Dagens humör: Trött men behagligt glad!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards