Alla inlägg den 12 september 2009

Av Grynisen - 12 september 2009 11:00

Jag vill fixa iordning och göra om en del här hemma... Nu har vi bott här i tre år och vi har bott in oss, ändrat smak och även väntar en bebis *ler*


- Göra ny fondvägg i vårt sovrum. Jag är sugen på nått lila med lite mönster i, svårt att förklara... Men jag känner att det hade blivit toksnyggt :-) Dessutom vill både jag och Micke ha ny säng. Men vi har sagt att det får vänta till sommaren, tänk om vi köper ny säng nu och sen när det är bebisdax så går vattnet i sängen. Inte lika kul... Nä bättre att köpa nästa vår sommar... Men fondväggen kan vi ju fixa + nya gardiner :-)

 

- Tapetsera om i Whilles rum. Han har en vanlig blå papptapet som är tråkig. Han ville inte ha någon speciell tapet i sitt rum när vi byggde så vi valde en enkel tapet. Nu vill han ha någon tuff  lite metallic i grå/svart + fondvägg. Vi ska även måla om taket då det blivit lite märken i snedtaket vid Whilles säng. Det märks att han blivit större :-) Dessutom behövs ju nya gardiner! Whille ska även få in tv i sitt rum, den tv:n som vi har i allrummet.

 

- Måla om och tapetsera i allrummet på övervåningen. För drygt ett år sen vred "något" barn upp elementet på max så det sotade den vita väggen + snedtaket. Så där behöver vi måla om med vit färg + tapetsera om med vit tapet på väggen. Tapeten har vi, så där behöver vi bara köpa takfärg. Allrummet kommer göras om till pysselrum/pysselhörna eftersom bebisen får gästrummet/pysselrummet.

 

- Bebisrummet behöver oxå fixas. Det rummet är ju nu gästrum/pysselrum som går i rött med svaga hjärtan på, jättemysigt. Men får vi en pojke så känns inte denna tapeten helt ok *ler* Detta rummet är iofs ingen prio, det kan fixas om ett år. Bebisen kommer ju ändå sova hos oss ett bra tag.

 

- Tvättstugan behöver fixas, bygga ett skötbord över tvättmaskinen, sätta upp hyllor för blöjförvaring + hygienartiklar. Även lite plats för lite ombyteskläder... I tvättstugan har vi även ett litet fönster, där skulle jag vilja ha en hissgardin. Vill även få upp någon svag behaglig belysning så man slipper tända lysrörslampan i taket på kvällar/nätter vid byte av blöja.

 

Åhhhh vad jag önskar att man kunde fixa allt NUUUUU ;-) Men allt tar sin tid, så är det ju. Vi måste fixa lite annat på utsidan huset innan insidan påbörjas. Suget är bara så stort precis just nu *ler*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards