Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Grynisen - 3 mars 2009 20:46

Jag har velat och funderat sen minst ett halvår tillbaka på vilken ny serie av tallrikar vi ska ha i köket. Det som vi har nu är ju självklart från IKEA (oj oj vad förvånande) och det har vi haft i 8 år. Jag vill VERKLIGEN förnya vårat kök med olika sk accessoarer :-)


Mitt beslut äntligen blir Kosta Bodas MINE-serie, färg Lime



Jag har tokgillat serien sen den kom för några år sen. Även färgerna har pendlat som favoriter men sen dryga halvåret så är det lime som är den finaste.


Så på jobbet idag har jag lagt undan sex stycken tallrikar +  sex stycken assietter i just lime. Jag funderar på att köra skålarna oxå (modellen ovan) men den känns inte helt hundra i att äta yogurt osv....


Däremot har jag även planerat att komplettera mina glastallrikar med Höganäs Almost Black som är en nyhet sen i höstas hos Iittala. Det är den typiska Höganäs-serien men den är svart och blank. SKITSNYGG!!! Där finns det även jättefina skålar/djupa tallrikar som blir jättebra som yogurt-tallrik.


Skönt att veta var man ska lägga pengarna :-)

Av Grynisen - 3 mars 2009 17:50

Ibland behöver man nog rensa sig själv, gråta lite extra och bara få vara....


Idag känns det bättre iaf. Jobbet har varit kul som vanligt Jag och min kollega har grejat en hel del, beställt nya varor från Yankee Candle bland annat *ler*


Nu efter jobbet har var Micke på mitt jobb för att kolla arbetskläder till sitt företag. Kläderna ska tryckas med hans företags logga och då är det ju självklart att han "tvingas" välja mitt jobb *HAHA*


Han hittade jättefina kläder som nu är inlämnade för tryck, och jag tror det blir kanon :-)


Nu när vi kommit hem har Whille gått till sin kompis, och Fliz har tagit hem en kompis. Skönt när de gör lite eget så jag kan få några minuter att bara varva ner!

Jag ska väl förbereda lite kvällsmat snart + göra gratinerade taco-burritos för att ha med som lunch till jobbet imorgon *mumma*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards