Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Grynisen - 11 februari 2009 13:52

Men ack så små snöflingor.... Det har snöat från o till hela dagen, men flingorna är så rackarns små så det blir knappt något på marken. Trist.... Om det ska snöa så kan det väl bli rejält *ler*


Barnen är pigga och rastlösa, ett bra teckan men drygt att vara hemma. Funderar på lite utgång, promenad eller nått så att lite energi försvinner!


Till lunch idag åt vi Spagetti Carbonara, en av Whilles favoriträtter. Vad det blir till middag idag vet jag inte än...


Av Grynisen - 11 februari 2009 10:15

Mmm jag har sagt det förr och jag säger det igen.... Fasen, dessa marsvin har bara gett oss massor med merjobb :-(


Idag har jag rakat marsvinen, nu ser de ut som två geckoödlor *ASG* Helt smala på kroppen och sen en jättefrisyr på huvudet *fnissar* Det blev även badning med tjärschampo. De får ju allt för ofta mjäll som kliar (kanske är skabb) och detta schampot är väldigt bra mot sådant. Jag har köpt det i en hästaffär faktiskt... Det dumma är att jag bara har schampot, jag skulle behöva oljan oxå så det mjukgör lite på deras stackars kroppar.


Jag får se om jag och barnen kan sticka iväg sen och köpa det. Barnen kan ju sitta i bilen de få sekunderna som det tar att köpa oljan, så smittar inte Whille någon (om han nu fortfarande gör det)


Jag sa till Micke igår, att det blir inga mer marsvin här sen när de dör. Då får det bli kanin eller inget alls.... Att ha dessa marsvin är så mycket jobbigare än att ha katter.


Nog gnällt om det.... Nu är de badade iaf, och en ny omgång blir det imorgon *ler*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards