Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Grynisen - 16 augusti 2008 11:34

Idag ska hela familjen på kräftskiva. Det är Mickes mammas syskon som ordnar kräftskivan och vi blir drygt 40 personer med de barn som är med :-) Mickes mormor och morfar såg till att vara produktiva med att ge syskon till sina barn *fnissar* Sju syskon är de....


Kräftorna är inhandlade till mig, havskräftor så klart. Till Micke blir det parmaskinka med tillbehör och barnen får pannkakor.


Till kräftorna ska jag göra en god romsås. Den är numera ett måste till både räkor och kräftor.


Grynisens romsås:


1 burk Creme Fraiche


2 tsk röd rom


3 vitlöksklyftor


salt + peppar


Blanda ihop allt i en skål och låt sedan stå i en timme i kylen. Servera tillsammans med färska räkor, kräftor eller stekt fisk.


Prova gärna den om ni vill ha ett alternativ till majonäsen, lovar att ni inte blir besvikna!!!!

Av Grynisen - 16 augusti 2008 09:30

Vad härligt, en sommarhöst dag på en lördag, underbart!!!


Snart ska jag fixa iordning frukost till familjen. En härlig lördagsfrukost där det finns mycket att välja på. Ska koka ägg, fram med bröd, yougurt, flingor, pålägg, kaffe, te och säkert en del andra saker oxå...


Tänk vad man uppskattar ledighet när man har jobbat :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards