Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Grynisen - 31 juli 2008 20:33

Ja det är ju nästa projekt som vi vill göra till vårt hus och tomt. Nu har jag suttit och tittat lite på nätet och även hittat ett staket som passar för oss.


Vi har ju en "yttertomt" vilket innebär att vi har mycket insyn från andra grannar. Detta vill vi komma ifrån så då har vi en tanke på att bygga ett typ av vind/bullerskydd men som staket. Staketet bör vara ca 150 cm högt och ha tvärgående brädor på båda sidorna av staketet (omlott kan man säga) Ett sådant staket kommer göra vår tomt mycket mer privat och insynsskyddad, samtidigt mindre vindar (vid blåst) och minska med en del oväsen (barn bilar och annat).


Dessutom vill vi ju ha en stooooor altan. Jag vill att vi ska kunna ha såpass med plats att barnens stora pool står på altanen, att vi har plats att vara många (t ex långbord) och även möjligheten att sitta + att barnen har utrymme att leka.


I helgen blir det nog en del mätande och funderande. Där efter räkna på hur mycket det kan kosta (ungefär) och i vilken ordning vi ska göra allt. Jag vill ju att allt ska vara klart igår *fnissar* Om jag måste välja vilken ordning så får det nog bli staketet först sen altanen....


Denna typen av staket på vår gavelsida av huset. Snacka om att få lite mer privat känsla... Underbart *längtar*


Den här typen av "häststaket" skull vi vilja ha på framsidan av huset. Då får vi en inramning men samtidigt luftig känsla!!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards