Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Grynisen - 27 juli 2008 21:00

Trots svullna ögon (ser ut som en svälld fisk i ansiktet) så packade vi ihop oss och åkte till stranden idag. Micke hade fixat god pastasallad medans jag var hos läkaren.


Idag sprayade jag på solfaktor 10 på väl utvalda ställen på kroppen. Även barnen, som har fått Mickes pepparkaks-pigment, fick sig några duschar av solfaktorn. Mina ögonlock fick solfaktor 25 pga att de är HELT RÖDA av salta tårar och infektionen. Micke däremot är ju den dumma i familjen som inte smörjar sig mer än Hawaian Tropic *fnissar* Han är ju trots allt släkt med valonerna, därav pepparkaka och sällan bränd.


Tyvärr hittade vi ett antal brännmaneter idag *rysa* Vilket begränsade plaskandet lite. Jag är livrädd för de läskiga djuren och försöker ta största omvägen eller helt skippa badet om de finns i närheten. Men Micke och barnen badade. Whille brände sig antagligen på en "bränntråd" från en manet för han fick långa smala röda streck i knävecken som brände och gjorde jätteont. Stackarn!!! Hade med mig Xylocain, superbra hjälp!!


Sen en påminnelse till alla som snabbt rakar benen på morgonen för att slippa visa lurvet på stranden. BADA INTE I SALTVATTEN SAMMA DAG!!!! Mina ben sved och blev helt rödprickiga.... Hur snyggt var det då *suck*


Dagen i övrigt har gett oss alla mer solbränna, barnen och Micke i en betydligt högre grad, men jag känner mig oxå brunbränd. Önskar bara att mitt fiskliknande utseende försvinner...

Av Grynisen - 27 juli 2008 18:43

Vaknade hur många gånger som helst inatt av att det kliade så fruktansvärt i mina ögon, dessutom var de igenkletad *urk* Upp och sköljde ögonen men vid kvart över sju i morse fick jag nog. Måste få bra medicin. Satte mig vid datorn för att kolla kötiden på Axess Akuten. Ingen kö stod det :-) Jag drog på mig kläder och åkte iväg vid halv åtta. När jag nästan var framme kom jag på att jag glömt min plånbok *tokarg*


Längesen jag blev så arg och ledsen på mig själv. Började grina i bilen och vände om och körde hem igen. Rejält muttrandes om att kötiden kommer bli sämre.


Nåväl, vid kvart över åtta var jag åter igen i Göteborg. Det tog en halvtimme innan jag fick registrera mig i kassan. Sen väntade jag ca 10 minuter till så fick jag träffa en läkare som undersökte mig max en minut *haha* Solklar ögoninfektion i båda ögonen av bakteriell karaktär. Recept utskrivet på ögondroppar, två droppar i varje öga åtta gånger om dagen.


Åkte hemåt igen, handlade med mig tunnbröd, bullar och dagstidning för att ha med till stranden. Någon lugnare jag.... :-)




Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards