Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Grynisen - 21 juli 2008 22:53

Hittade denna lista och utmaning
SÅ FORT DU LÄST DETTA HAR DU BLIVIT UTMANAD!
(Den som orkar ; )) )


Regler: Du måste svara på alla frågor och sen utmana alla som läser detta.


DIG:
1. Hur lång är du ?
* 167cm
2. Vad vill du bli när du bli stor?
* Florist har alltid varit en dröm, kan även tänka mig hårfrisörska, älskar att skapa. Men avdelningsansvarig för presentavdelning som jag är idag är oxå jättekul ;)
3. Vad pluggar du ?
* Ingenting alls
4. Har du långt hår ?
* Nej nej, den tiden har varit *ler* Numera kort och spretigt
5. Vilken hårfärg har du ?
* Beroende på årstid. Nu har jag chokladfärgat hår med blonda slingor

6. Sminkar du dig ?
* Alltid, tyvärr!!!! Mascara och ögonbrynspenna är ett måste, utöver det är beronde på ork och humör
7. Har du haft sex senaste månaden?
* Ja ja.... hade ju en veckas semester *fnissar*

8. Vad har du för färg på dina underkläder just nu ?
* Vita

9. Har du kysst någon idag ?
* Nä bara pussat på barnen.


FAMILJ:
1. Bor dina föräldrar ihop ?

* Nej, skilda sen 98 (om jag minns rätt)

2. Vem är bäst, mamma eller pappa ?
* Pest eller kolera.... Men måste nog säga mamma iaf

3. Hur många syskon har du ?
* Två, syster som fyller 23 år och en syster som är 15 år

4. Vad är det senaste du sa till din mamma?
* Tack så mycket (via sms)

5. Hur många ställen har du bott på ?
* Många många.... Sen födseln är det 13 olika adresser!
6. Vem i din familj stör du dig mest på?
* Hmmm min pappa
7. Vilken familjemedlem är snällast?
* Whille tror jag faktiskt.... så otroligt kärleksfull och ödmjuk. Fliz är ju för tillfället ett litet rivjärn *fnissar*

8. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon?
*11 juli - 19 juli var vi i Halmstad, största lillasyrran


KOMPISAR:
1. När var du senast med nån kompis ?

* Kompisar.... vad är det *haha* Fika för ca 3 veckor sen
2. Vem sov du hos senast av dina komp isar?
* Minns ej....

3. Har du kysst nån kompis ?
* Nä bara pussat!
4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med ?
* Ja.... men inte nära kompis, vi har kontakt
5. Vem har du varit kompis med längst ?
* Johanna (nej inte jag). Vi har känt varann sen dagis (2 års åldern). Gick i samma klass 1-9. Tyvärr träffas vi inte så ofta men hörs via tele.

6. Vem känner dig bäst?
* Ulrika

7. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det ?
*Hata *skrattar* Ett strarkt ord som inte passar på en tröja. Hade nog mer sagt att det absolut inte var min stil av tröja.

8. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar ?
* Nej du, de sk kompisarna har jag rensat bort sen länge....


VÅGAR DU:
1. Skrika åt dina föräldrar ?
* Skrikigt harjag aldrig gjort. Väluppfostrad som jag var. Men höjt rösten har väl hänt....

2. Klä dig annorlunda ?
* Nej jag klär mig som jag vill.... annorlunda eller ej

3. Vara dig själv ?
* Ja det är ju jag
4. Visa dig i bikini/badbyxor ?
* Japp
5. Pierca dig ?

* Har piercat mig lite här o var och är nöjd med de jag har ;)
7. Ha sex på offentlig plats ?
* Kanske, dock inte på en buss, mitt inne i stan osv *fnissar*
8. Vara omogen ?
* Thats me *asg* Ibland iaf

9. Äta småkryp ?
* URK... aldrig!!!


DIVERSE:
1. När tuggade du tuggummi senast ?
* Igår när jag ville dölja vitlökslukten
2. När var du på semester senast ?
* Kom hem i lördags

3. Vilken färg är det på din tandborste ?
* Rosa

4. Är ditt hår tråkigt ?
* Ibland... när det blir för långt så ser frisyren ut som en svamp :-)
5. Vem såg dig naken senast ?
* Hmm... bara jag och mina egon
6. Hur ofta duschar du?
* Varje eller varannan dag.
7. När ska du gå och lägga dig Ikväll ?
* Nu, ska ju upp kl 6.38 igen

Av Grynisen - 21 juli 2008 19:56

Namnsdag: 21 juli (Sedan 1755) 


Johanna eller Joanna, är ett kvinnonamn med grekiskt ursprung (Ioanna, Ἰωάννα), och en femininform av Johan och Johannes. Båda namnen härstammar ur grekiska varianter av det hebreiska namnet Jochanan som betyder 'Gud har förbarmat sig'.


Namnet har använts i Sverige sedan 1300-talet, men kom dock med i almanackan först i mitten av 1700-talet. Det var mycket vanligt i bondesamhället på 1800-talet och hade en ny popularitetsperiod under 1980- och 1990-talet då det som högst var det fjärde vanligaste namnet bland nyfödda flickor. Det fanns 31 december 2005 totalt 69 163 personer i Sverige med förnamnet Johanna, varav 33 396 hade det som tilltalsnamn. År 2003 fick 1151 flickor namnet, varav 376 fick det som tilltalsnamn.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Johanna

Av Grynisen - 21 juli 2008 06:49

Redan igår kände jag att det var något lurigt med mitt öga, inatt var jag uppe en sväng och då såg jag gult kladd *suck* Nu när jag har gått upp så är mitt öga svullet och rött, det rinner och kliar.... Varför idag????? Blir så irriterad....


Måste till jobbet iaf. Vi är jättelite personal pga semestrar så jag vill iaf visa min goda vilja. Sen får vi se hur länge jag är kvar. Borde egentligen stanna hemma så kan Micke ge mig akupunktur i försök att häva inflamationen. Då slipper jag ju oxå ett dyrt jäkla läkarbesök + medicin... Men men


Känns konstigt att åka till jobbet idag, inte pga ögoninflamationen, utan för att jag har varit ledig tror jag. Jag känner mig inte ens motiverad :-(


Jag får ta och försöka fixa till mig lite. Kommer se ut som ett ras känner jag. Rinnande öga, halvt osminkad och glasögon. Ni kan säkert ana skräcködlan *fnissar*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards