Alla inlägg under april 2008

Av Grynisen - 8 april 2008 16:14

Idag knep hon SILVERGRODAN :-) En mycket stolt Fliza ropade lyckligt på mig när hon hade simmat klart!


Nu har hon satt sin medalj på tröjan, men ikväll kommer den sitta på hennes "medaljsköld" med hennes andra medaljer

Av Grynisen - 8 april 2008 12:19

Promenerade alltså *fnissar* Inte illa!!!


Solen lyste men det var lite kallt på sina ställen, speciellt där var mer vind. Men skönt var det iaf!!!


Jag plockade lite videkissar till mina tulpaner som jag fixade iordning när jag kom hem. Marsvinen fick oxå lite pinnar, de gillar ju att gnaga på sådant.


Innan jag gick ut så passade jag på att hänga ut en färdigtvättad tvätt. Jag tror inte det kommer torka helt där ute, det är ju ändå bara +5 grader, men lukten kommer vara fantastisk ikväll.


Nu har jag duschat och fixat mig lite. Om 1½ timme ska jag hämta barnen, då är det lite mat för att sedan åka vidare till simskolan. Tisdagar är ju aktivitetsdagen för barnen. Whille har ju dessutom fotbollsträningen idag klockan 17.30

Av Grynisen - 8 april 2008 09:17

Ja jag tänkte chocka kroppen OCH mig själv genom att gå en promenad *fnissar* Gå en promenad i rask takt på dryga timmen, musik i öronen och frisk luft... Det ska bli skönt faktiskt.


Jag tänkte det igår när jag hade varit ute två timmar på eftermiddagen och försökte få min Fliza att hålla balansen på cykeln *ler* Jag gick och sprang om vart annat... Där fick jag ju lite motion oxå. Då kan jag ju lika gärna fortsätta så länge jag är hemma och drar iaf :-)


Det ser ut just nu som om dagen, vädermässigt, blir relativt ok!!! Det är molnigt men vindstilla och ganska kallt. Jag hoppas att solen får chansen att spricka igenom. Då kan jag ju även hänga ut lite tvätt!!!

Av Grynisen - 7 april 2008 20:58

Innan jag skulle hämta barnen idag så stack jag och Micke iväg för att köpa fotbollsskor, benskydd och sockar till Whille. Imorgon är det ju första utomhusträningen i fotboll :-)


Vi gjorde sånt jäkla fynd *stolt* Var inne i en sportaffär och hittade ett par silverfärgade Nike grusskor för 49 kr... ord.pris 449 kr!!!! Jättefina och kanonmoderna :-) Jag frågade i kassan varför de var så billiga, svaret var att de fått in så många att de var tvungna att sälja de billigt pga platsbrist. Köpte även Nike benskydd och fotbollsstrumpor. Supernöjd e jag :-)


Whille blev JÄTTEGLAD för sina saker, nu längtar han ännu mera tills imorgon!!!


Efter middagen så blev det cykling. All snö var borta och det var +8 grader ute och en strålande sol *njuta*


Vi gick och hälsade på barnens farmor och farfar, där även Mickes mormor var på besök. Whille cyklade på sin nya cykel och Fliz kämpade för fullt med att lära sig cykla. Jag och Micke turades om att springa med henne, och det känns nu att hon är på G :-) Men jag måste säga att jag har aldrig sett en unge som cyklar så som hon, hon ser ut som ett fyllo *asg* Hon vinglar, håller sig krampaktigt och ligger nästan på sidan emellanåt, tokskrattandes *ler* Hon är go min lilla tjeja!!!

Av Grynisen - 7 april 2008 12:34

Från morgonens trista väder till fågelkvitter och solstrålar. Tänk vad det ändrar sig...


Det är ju ändå vår ute, trots konstiga snö-överraskningar två dagar i rad. Snön smälter i full fart ute, så jag hoppas att det  kanske kan bli lite cykling för barnen iaf.


Fliz kämpar ju för fullt med att lära sig att cykla. Jag har känslan av att det kommer funka ganska snart. Nu övar vi utan stödhjul så jag håller henne och springer med. Det tror jag gör att det blir lättare...

Av Grynisen - 7 april 2008 09:31

Vädret är helt skruvat.... Inatt och på morgonen har det kommit säkert 5 cm snö, om inte mer. Blöt snö, snöflingor stora som en-kronor... Så nu är det återigen vitt ute. Det vill vi inte ha, inte ens barnen tyckte det var kul idag. Både Whille och Fliz suckade, de får ju inte cykla när det är snö. Så det var det första som Fliz kommenterade -Mamma, då får jag ju inte cykla idag.


Jag hoppas det smälter bort under dagen iaf... Stackars alla vitsippor, de måste ju verkligen undra vad som händer. Sol och +12 ena dagen, för att nästa dag vara -1 grad och snö *hmmm*

Av Grynisen - 6 april 2008 12:23

Jag trodde inte det var sant när jag gick upp i morse... det snöade och var vitt ute *suck* Detta väder gör mig helt snurrig. Som tur var så har det smällt undan, marken var för varm. Nu vill jag inte ha mera snö


Idag var det dax för fotbollsträning igen efter Påsklovet. Det kändes riktigt skönt att veta att utomhusträningen börjar på tisdag, så nu är söndagarna = ta det lugnt :-)

Träningen gick bra, Whille kämpade för fullt. Han älskar ju att hålla igång!!!


När vi kom hem var det dax för frukost för att direkt efter köra igång med den obligatoriska badningen för marsvinen. Det badades, städades och fönades. Nu sitter godingarna i sin bur med gott hö, färska grönsaker och en ren bur!!!

Av Grynisen - 5 april 2008 18:28

Stort GRATTIS på din födelsedag!!!


Fördelen när man blir äldre, är att siffrorna räknas ner *blink*


Tack för att du kom hit idag trots födelsedag och annat!!!


Hoppas du fick en bra eftermiddag med god tårta och mer uppvaktning!!!



****KRAM****



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards