Alla inlägg den 10 april 2008

Av Grynisen - 10 april 2008 23:32


 Tänder ljus för Engla och hennes nära och kära....


Jag hoppas verkligen att lilla Engla hittas snart, att hon lever och att hon får hjälp att bearbeta allt fruktansvärt som hon varit med om!!!


~Tänker på er~









Av Grynisen - 10 april 2008 20:31

Trots att jag inte pratar om allt med mina barn, som t ex om alla nyheter osv så hör ju barn en hel del, både genom radio, tv och skola / dagis.


Något som mina barn har pratat om mycket denna veckan är försvunna Engla. Fliz vill gärna se bilder på Engla, både på nätet och i dagstidningar. Ikväll ville hon klippa ut en bild för att ha med sig till dagis imorgon. Varför vet jag inte, men självklart så ska hon få det. Möjligt att hon och kompisarna pratar om detta, även fröknarna kanske. Jag ska fråga imorgon när jag lämnar Fliz.


Whilles tankar angående Engla var mer exakta. Han sa idag när vi borstade tänderna:


-Stackars Engla, hon måste ju vara jättebajsig-nödig och kissig-nödig nu när hon har varit borta i så många dagar


Jag tyckte det var så fina tankar från honom, så normala. Kissa och bajsa gör man ju varje dag... Whilles tanke är ju mer att Engla inte haft tillgång till toaletten...


Där ser man lite hur enkelt barn tänker...

Av Grynisen - 10 april 2008 17:51

Garaget är städat och klart..... och jäklar vad nöjda vi e *ler* Det plockades och grejades, sopades och rök *host host* Ett fasligt styrande med vad allt skulle stå, och trots rensningen igår så hittade vi ännu mera skräp *suck* Men inte så att det behövs en släpkärra, men ändå....


Nu på eftermiddagen träffade jag en kompis, vi käkade thai-mat och skvallrade i två timmar *haha* Ändå pratar vi med varann minst en gång om dagen...


Jag köpte även Flizans sparkcykel som SJÄLVKLART hade ett fel som vi såg nu när vi plockade upp den ur kartongen. Så det blir väl att åka och byta... trist!! Dessutom tog jag den sista sparkcykeln i affären så då måste jag åka till en annan likadan affär och kolla om de finns där. Det är en spärr vid handtaget som saknas, vilket gör att handtaget kan lossna när man åker. Inte så bra!!!


Nu sitter barnen och tittar på varsin tv, Whille kollar Star Wars och Fliz kollar Disney Channel. Om en stund är det kvällsmat....


Dagen har gått fort...

Av Grynisen - 10 april 2008 09:01

Strax ska jag och Micke ut i garaget och fortsätta vår städning och strukturering. Det är lika bra att köra hårt så det blir klart, efteråt är man ju så jäkla nöjd *ler*


Sen idag ska jag iväg och träffa en kompis. Hon ska bjuda mig på försenad födelsedagslunch *hihi* Så gulligt :-)


Jag ska även fixa en rosa sparkcykel till Flizan. Hon har ju pengar att handla för sen hon och Whille sålde av leksakerna och då sa hon igår att en rosa spark vill hon ha. Självklart fixar vi det då sa jag :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards