Alla inlägg under mars 2008

Av Grynisen - 19 mars 2008 22:40

Nu ikväll har jag registrerat mig på fler rekryteringsföretag. Jag vet ju inte om det ökar mina chanser men nu finns jag där iaf!!!


Imorgon ska jag leta vidare efter jobb, eventuellt kontakta rekryteringsföretagen för att kunna gör ett besök och presentera mig själv.


Jaja... allt har en morgondag... Jag hoppas jag sover bättre inatt och att min dag imorgon känns ljusare!


Av Grynisen - 19 mars 2008 20:42

Ni vet vad....


Kanal 5


Klockan 21.00



Av Grynisen - 19 mars 2008 19:07

Det är inte lätt att hitta jobb märker jag... Jag har letat en hel del idag, och normalt sett när jag inte söker jobb så tycker jag att jag ser en hel del intressanta annonser. Men idag... nada... *suck*


Jag har bara sökt ett jobb idag, men jag ska kolla lite mer sen när barnen har lagt sig. Lite mer lugn då :-) Sen ska jag lägga upp mig som sökande på div. ställen som Lernia, Poolia osv... Manpower är jag redan registrerad på.


Motivationen är låg.... jag har bara lust att låta dagarna gå. Inte ta tag i något, inte anstränga mig något... Allmänt trist e jag.


Ska försöka bli positivare till imorgon iaf!!! :-)



Av Grynisen - 19 mars 2008 12:28

Det är en vacker dag ute.... sol, blå himmel och ca +2 grader. Själv är jag inne, har ingen motivation till något annat. Jag lämnade barnen imorse och tänkte då att jag ska fixa lite inför Påsk. Men inte, jag hamnade i soffan vid klockan 9 och gick därifrån för ca 10 minuter sen...


Nu ska jag äta lite lunch och försöka ta nya tag. Att fixa inför Påsken får jag göra imorgon, hinner inte det idag.




Av Grynisen - 18 mars 2008 16:25

Besöket på facket gav mig inte så mycket. Tyvärr har man som provanställd inga rättigheter, vilket jag anade. Min fd chef fick göra så här, lika så får jag säga upp mig och gå omgående om jag inte vill vara kvar...


Jag accepterar... vad har jag för val. Det är bara att gilla läget, försöka hitta positiva saker i situationen.


Jag ska försöka få iväg några jobbansökningar senare idag. Måste ju börja någonstans...


Tack för er peppning åter igen... det värmer oerhört!!!!

Av Grynisen - 18 mars 2008 06:59

Jag sover dåligt, drömmer mycket, kollar klockan, somnar sent, vaknar tidigt... Tredje natten i rad *suck*


När jag har lämnat barnen på dagis och skola så ska jag åka till facket. Jag ska lämna in min ansökan om A-kassa. Sen ska jag även berätta att jag inte fått nått arbetsgivarintyg, det är lag på att min fd arbetsgivare måste ge mig det. Mailade min fd chef igår om detta men har självklart inte fått något svar. Så då får jag be facket om hjälp. Ett arbetsgivarintyg måste jag ha för att få a-kassa.


Jag ska även be att få prata med ett ombud för att berätta om hur orättvist detta är. Att jag blivit uppsagd pga att jag inte "passar in i familjen" och är för anonym!!! Jag har ju isf inte fått förutsättningarna... Min chef har ju inte sagt ETT ORD om jag gör rätt eller fel.... INTE ETT JÄVLA ORD. Får man göra så??


Jag har ju verkligen inte varit på latsidan heller. Jag har gått med de andra säljarna, frågat MASSOR, letat och läst information på nätet om de produkter som vi säljer, varit på lagret för att lära mig var produkter finns där. Jag har inte heller upplevt att jag är "anonym", jag har pratat med ALLA som jobbar på företaget och de pratade med mig...


Jag fattar bara inte.... *suck*


Det är så jäkla orättvist. Jag har ju inte gjort något fel... Jag förstår om man blir uppsagd när man inte sköter sig, snor saker eller annat... men det har jag ju inte gjort.


Jag hade ju aldrig lämnat mitt andra jobb som jag hade i 8 år för att ta detta om jag hade facit. Arbetslös... det var ju inte det jag sökte...


Nää... det är en tung dag... Jag mår inte bra helt enkelt....



Av Grynisen - 17 mars 2008 13:40

*BRRRR*


Så här ser det ut på baksidan av vårat hus...


Det tokblåser (syns ej på bilden) och pudersnöar. Det är såååå kallt ute!!!


Det pratas om att ett nytt snöoväder ska komma till oss på västkusten på fredag *suck*


Vi som har planerat grillning på Påskafton *hmmm*


Varm choklad blir det sen när jag har hämtat mina goa barn!!!

Av Grynisen - 17 mars 2008 11:36

Jag känner mig helt värdelös.... luften har gått ur :-( Det var ju inte så här det skulle bli. Jag = ARBETSLÖS!!!


Just nu har jag bara lust att gömma mig någonstans, gråta och försvinna...


Jag har varit på Arbetsförmedlingen idag för inskrivning. Fick även prata med en handläggare som gav mig goda råd, satte in mig på två möten nästa vecka...


Efteåt kom denna känslan över mig...


Nu ska jag ringa facket och meddela vad som hänt.... Handläggaren på Arbetsförmedlingen tyckte jag skulle göra detta. Inte för det kommer ge mig något, men men...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards