Alla inlägg under mars 2008

Av Grynisen - 27 mars 2008 16:32

Ja här e jag då, med nya glasögon och relativt nyklippt...



Glasögonen trivs jag i, men när jag är osminkad så är mina glasögon alldeles för mörka *HAHA* Jag har ju tyvärr ljusa ögonbryn och ljusa ögonfransar (är ju blond egentligen) så då ser det ut som ett par glasögon med mörk frisyr som är på villovägar :-)



Men annars känns det helt rätt... formen och färgen passar mig!!!



Eller vad tycker ni som tittar in här?

Av Grynisen - 27 mars 2008 16:09

Idag hade jag ju mitt inbokade möte på Arbetsförmedlingen. Klockan 13.10 var jag där, skulle till Jobbcentret. När jag kom dit så var jag inte med på någon lista... Som tur var så hade jag min kallelse med mig så hon såg att jag var inbokad.


Enligt kallelsen så skulle jag ha CV, ansökningar och hur många jobb jag har sökt sen förra veckan. Allt detta hade jag med mig...


Fick prata med en trevlig kvinna som berättade för mig att jag måste söka ALLA jobb, inte bara i kranskommunerna. Jo jag vet sa jag, men jag söker inte alla jobb just för att jag har familj. Men det spelar ingen roll, sa kvinnan, jag MÅSTE söka *sucka*


Med andra ord, finns det ett jobb i Gällivare som matchar min profil så MÅSTE jag söka den, sen är det inte säkert att jag får den. Men söker jag inte så kan jag mista min A-kassa. :-( Så visst, inte bara att jag är utan jobb, nu kan jag i värsta fall bli tvingad att flytta...


Jaja... Mina papper som jag hade med mig behövde de inte se på. Jag ville att de skulle dokumentera vilka företag jag sökt till, då ska jag maila det till dom.... (varför säger de inte sånt från början då???)


Efter besöket som tog 13 minuter(!!!!) så kände jag mig så där ledsen igen, värdelös, utanför samhället och allmänt meningslös... Fan, denna känslan är ju så jobbig. Mina tårar rann när jag gick till bilen. Jag tror inte att någon såg, men såg dom så skiter jag i det...

Av Grynisen - 27 mars 2008 11:39

Dit ska jag idag och träffa någon. Det är ett besök som ska göras för att vi ska prata om mitt jobbsökande osv.


Jag gick igenom för att se hur många jobb jag sökt sedan förra måndagen. Det var 10 ansökningar som gjorts via min mail sen har jag ju även gjort flera ansökningar via bemanningsföretag. Så kanske drygt 15 st totalt! Om det är bra eller dåligt vet jag inte, det får jag väl besked om idag


Sen känner jag ju oxå att jag söker inte vad som helst. Jag är ju fortfarande på det planet att jag har krav på mitt jobb. Jag vill inte jobba på McDonalds t ex, vilket de tyckte på Arbetsförmedlingen är jättebra att söka till för då visar man att man kan jobba med "skitjobb" innan man hittar det man vill ha. McDonalds är inget skitjobb, men det är inget jobb jag vill ha... Men det vågar jag inte säga till dom.


Imorgon ska jag även på en jobbintervju. Skickade en ansökan igår till ett bemaningsföretag och idag ringde de för en gruppintervju, första intervjun innan gallring förmodar jag. Vi får väl se vad det leder...

Av Grynisen - 27 mars 2008 07:28

Enligt väderprognoserna skulle det vara plus-grader nu på morgonen och hela dagen, men här är det -8 grader *brrr* JÄTTEKALLT!!!!


Det utlovade regnet har fortfarande inte kommit, men det har töat lite på dagarna men vi har ändå en hel del snö kvar. Men nu mot helgen ska det regna sägs det *suck*


Barnen sitter och tittar på barnprogram just nu. Whille har blivit väldigt hostig men inget annat, vi får väl se hur det utvecklar sig. Fliz är pigg och mår bra. Jag lämnar de till dagis och skola till klockan 9 idag. Så får de vara där några timmar...



Av Grynisen - 26 mars 2008 18:08

Varannan dag har det badats sen torsdagen förra veckan, och så fortsätter det en vecka till. Det är lite tröttsamt att behöva göra detta men vad har man för val. Vi vill ju alla att Eragon och Våfflan ska må bra :-)


Här sitter Fliz-gos med Våfflan. Han är barnens favorit just för att han är så lugn och snäll.


Eragon har ju inte mått så bra så har han blivit mycket skyggare tyvärr, men jag tror att det blir bättre nu när han får behandling.


Behandlingen fortsätter ju tätt nu i en vecka till, sen badning och rengörning en gång i veckan i sju veckor till totalt. Sen så ska vi väl fått bukt med denna dumma Ringorm!!!





Av Grynisen - 26 mars 2008 10:50

Nu är jag hemma hos min kompis D som fick barn i februari. Hennes dotter är helt ljuvlig, så söt och luktar så gott.


Tänk bara vad man glömmer fort. Sååå liten, så underbara ljud och vackert... små bebisar är helt fantastiskt!!!


Om en stund ska vi äta lunch tillsammans och bara umgås!!!

Av Grynisen - 25 mars 2008 22:58

Allas vår Björn Gustavsson :-)

Av Grynisen - 25 mars 2008 17:08

Nu har vi precis kommit hem efter simskole-besök. Whille simmar jättebra, fyra längder (á 15 meter) bröstsim idag utan problem. Fliz är på gång att ta silvergrodan, den innebär:


- Hoppa ifrån bassängkant eller brygga 3 gånger.Hopp från brygga eller bassängkant på grunt vatten. Doppa hela huvudet under vattnet och plocka upp ett föremål från botten. Simma 10 meter bröstsim eller annat simsätt på grunt vatten.


Så för att vara säker så får jag ta med pengar till ev silvergrodan nästa tisdag :-)


Strax ska jag börja grädda våfflor, det måste vi ju ha idag på Våffeldagen *MUMS*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards