Alla inlägg under mars 2008

Av Grynisen - 4 mars 2008 11:48

... ska vi kalla det DAG 1 *ler*


I 45 minuter har jag nu varit ute och gått i rask takt. Jag vet inte exakt hur lång sträckan blev men det ska jag mäta upp på "I Forms sida" sedan, där kan man mäta ut exakt sträcka man ska gå i sitt närområde... kanonbra!!!

Jag måste säga att det var riktigt skönt. Jag lyssnade på massa bra låtar och lät tankarna flöda fritt... rensade hjärnan en hel del. Det sista har varit en hel del tuffa dagar privat (som jag inte vill ta upp på bloggen) så att bara rensa, sortera och filtrera samtidigt som jag njöt av solen och kalla vindarna känns riktigt bra!!!


Jag har även blivit inspirerad av två "bloggkompisar" Grodis och Lillith76 (kan man säga så??) så jag har bestämt mig för att köpa/önska mig denna stegräknare. Då kan jag ju få lite mer koll på hur mycket jag går osv :-) Bra va!!!


Den kan jag ha på mig varje dag så jag även kan få kollat hur mycket jag springer runt på jobbet.... för jag anar att det är en hel del. Med tanke på mina stackars fötter *ler*


Nu ska jag hänga tvätt, sen duscha och till sist unna mig ett avsnitt av "Gossip Girls" (TACK HELEN)

Av Grynisen - 4 mars 2008 09:28

Han är ju helt underbar *fnissar*

Av Grynisen - 4 mars 2008 09:05

Men rackarns kallt ute, -5 grader... Men kylan spelar ingen roll, det är ju solen som ger oss energi och styrka. Det känns kanon!!!


Jag tänkte att jag ska vara en av de duktiga människorna som ska ta en promenad sen innan jag hämtar barnen. Det är ju min lediga dag och då ska den utnyttjas på bästa sätt :-) Så en härlig promenad i solen är ett prio. Men nu innan så ska jag fixa lite med min dator.


Whille ska åka skridskor idag. Den stackarn har aldrig gjort det förut, men han är sååå exalterad. Jag försökte få honom att förstå att alla inte kan åka, speciellt inte första gången. Men jag tror inte han lyssnade så mycket på det örat. Spännande att se hur hans dag har varit sen när jag hämtar honom!



Av Grynisen - 3 mars 2008 20:14

Det är ungefär det som jag har gjort idag.... och då är jag på min nya arbetsplats *hmmm*


Vi har ju som sagt gjort om hela vårat kontor, målat, lagt nytt golv osv... Självklart behöver man ju då nya möbler, och då köps de ju så klart på IKEA. Vilket i nästa steg blir att jag blir utnämd till "förste monerare" för jag har ju erfarenhet *hmfp* Jag anser att vem som helst kan montera IKEAs saker....


Men iaf... idag har jag monterat 4 stycken kontorsstolar, 3 stora hyllor, och 4 hyllor att sätta på väggen. Det som var mest underhållande även idag var att min chef var med, vilket innebar åter igen en förklaring från min sida om att det finns instruktioner om HUR man monterar... ändå monterade han fel på två hyllor *flabb* För fortfarande så använder man inte häftet om hur man ska montera... nej nej... det är för mesar ;-)


Men kontoret blir SÅ JÄKLA FINT!!!! Jag är helnöjd :-)

Av Grynisen - 3 mars 2008 08:06

Vilken underbar morgon :-) Blå himmel och sol ute, men kallt *brrr* Av en sådan morgon får jag energi, jag blir glad och ser fram emot vad dagen har att erbjuda!!!!


Strax ska vi åka till dagis och skola, och jag vidare till jobbet.


Jag hoppas dagen blir en skön dag, mycket spänning och utdelar det jag vill ha :-)

Av Grynisen - 2 mars 2008 18:08

Nu tänder jag ljus, ljus för att få värme och mysig känsla...


Ett speciellt ljus tänds idag för Alfons, himlens sjörövare och kämpe!!!


Mina tankar har varit hos Alfons och hans familj hela dagen...


Ni berör mig så otroligt mycket

Av Grynisen - 2 mars 2008 10:58

Ett år har gått....


Ett år fyllt med saknad och smärta efter en liten pojke...


Ett år med förtvivlan för en familj...



Idag är det ett år sen fina ALFONS somnade in i evighetssömnen. Cancern tog hans liv!!!


Alfons var en kämpe in i det sista. Han var en fantastisk liten kille som jag har kunnat följa i hans blogg. Det är en blogg som har betytt så mycket för mig, berört mig och fått mig att gråta floder...


Alfons gillade sjörövare och pirater, så denna bilden är tillägnad till honom men även till hela hans fina familj.


A L F O N S.... ikväll kommer det brinna ett ljus för dig! Jag hoppas att du har det bra hos din mammas morfar, där seglar ni säkert på ett sjörövarskepp långt borta på de sju haven.


Till hela familjen.... jag tänker på er!!!


***K R A M***



Av Grynisen - 1 mars 2008 21:36

Jag tippade på att Bengtzing och Perrelli skulle gå vidare idag, och självklart gick båda två till final. Jag tyckte Bengtzing var bäst av "the ladies", tror att låten kommer spelas rejält under sommaren.


Whille, som för första gången var vaken fram till sista röstningen, röstade på Perrelli. Fliz somnade, så hon såg bara fram till bidrag fem. Men då tyckte hon att Bengtzing var bäst...


Då får vi se vilka som går vidare till final från andra chansen. Bidragen är:


  • Johnson & Häggqvist - One love

  • Ola - Love in stereo

  • E-type & The Poddles - Line of fire

  • Suzzie Tapper - Visst finns mirakel

  • Caracola - Smiling in love

  • Sibel - That is where I´ll go

  • Therése Andersson - When you need me

  • Nordman - I lågornas sken


Mina favoriter är Suzzie Tapper, E-type & The Poddles kanske även Ola... Jag tycker dock inte att Suzzies låt är en låt för melodifestivalen, men hennes text och budskap var så otroligt vackert.... Jättefin låt!!!


Valet från tittarnas sida tror jag blir:


  • Johnson & Häggqvist - One love

  • E-type & The Poddles - Line of fire

Om en vecka vet vi :-)


Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards