Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Grynisen - 24 februari 2008 17:30

Jag bestämde i förmiddags att vi kan lika gärna åka och kolla upp både Micke, Whille och Fliz hos läkare idag. Så vet man hur man ska ta de nästkommande dagarna.


Vi åkte in till stan, till Axess Akuten. Där är det drop in och alltid köer. Det visste vi om, men barn har alltid förtur. Vi kom dit ungefär klockan 11.30 Det tog 45 minuter innan det blev vårat nummer (fem nummer före oss). Väl framme så frågade jag om det var någon idé att vänta på en läkartid med tanke på hur mycket folk som väntade. Jag berättade om Whilles mage och även att Fliz fått diarré idag... Sköterskan tyckte det lät som något bakteriellt eftersom magsjuka brukar ge sig efter några dagar. Så hon skrev upp oss och även Micke för att kolla upp hans hosta. Väntetid skulle vara ca 1 timme...


Vi gick iväg och köpte Coca Cola till barnen. Sen satte vi oss i väntrummet... tiden gick och gick.... och gick *suck*  Först när klockan var 14.10 ropades vi in till en läkare.


Vi träffade en utländsk man som var läkare. Han började direkt berätta för oss att barnen bara ska dricka det första dygnet, sen äta ris och potatis, och sen fortsätta att få smaka mer och mer... Inga mjölkprodukter osv... Men det var ju inte därför jag kom dig... Jag förklarade igen angående Whille om hans diarré. Då säger läkaren att det finns inget att göra. Han ser ut att må så bra så det är bara att gå hem och vänta... ***GRRR***


Jag fick tom be extra om ett läkarintyg. Han tyckte inte jag behövde det, men med tanke på att Whille varit sjuk en vecka så måste ju detta intygas på Försäkringskassan... Men jag fick ett tillslut... *muttrar*


Det togs iaf odling på både Whille och Fliz för att säkra att de inte ha fått salmonella eller något annat konstigt.


Micke fick sagt till sig att det var virus... Så fort läkare inte orkar utreda så är det virus virus VIRUS... Usch för svenska läkarvården...


Nä nu är det jag som i fortsättningen ser till att ta barnen till privatläkare. Inte en chans att jag använder det vanliga sjukvårdssystemet... Det är under all kritik.


Så jag vet som sagt inte mer än igår... Whille är mager, hans revben syns och byxorna hänger... undrar just hur mycket kilo han har tappat denna veckan.



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards